Dag allemaal,
Ik zit met het volgende:
In januari constateerde we serieuze vochtproblemen in het huis dat we huurden in Lier. Na wat overleg zijn we tot het besluit gekomen het huis te verlaten, met 3 maanden opzegperiode, de eigenaar was akkoord. 1 maart was het zo ver en 2 weken later hadden we een afspraak met de eigenaar om de huurwaarborg te regelen en de sleutels te overhandigen. De eigenaar heeft het huis bekeken, bevond het OK, waarna we de meterstanden hebben genomen en naar de bank getrokken zijn om de volledige waarborg vrij te maken. De bank heeft de storting gedaan en heeft ons een bevestigingsblad bezorgd. Hierna hebben wij de 6 sleutels overhandigd en heeft de eigenaar getekend voor ontvangst.
Nu, een maand later ontvangen we een aangetekende brief waarin hij een oplijsting maakt van zogenaamde schade en de eis dat wij 205 EUR aan hem betalen voor 20 april, zoniet zal hij "stappen ondernemen".
Kan hij dit eisen nadat hij heeft toegestemd de waarborg terug te geven en de sleutels heeft ontvangen? Dit zou me sterk lijken, aangezien ik ervan uit ga dat de waarborg terugstorten impliceert dat de staat van de woning in orde bevonden werd, anders geef je als eigenaar de waarborg toch niet terug?
Advies zou zeer geapprecieerd worden.
Alvast bedankt,
Alex Manarpies