van arbeidsongeschiktheid naar werkloosheid

mikey_1
Topic Starter

van arbeidsongeschiktheid naar werkloosheid

#1 , 11 mei 2011 17:45

hallo

omwille van een zwaar verkeersongeval was ik 5 jaar op het ziekenfonds (arbeidsongeschiktheid, 66% arbeidsongeschiktheid)
ik was een paar maanden onder begeleiding van CADOR. en heb 1,5 maand geleden een test gedaan bij de vdab voor een opleiding te volgen.
ik ben 2 weken geleden bij de arbeidsgeneesheer geweest (heb toestemming nodig voor deze opleiding) en daar vertelde hij me dat ik wellicht niet meer op het ziekenfonds zal blijven, vandaag heb ik het bericht gehad dat ik niet op het ziekenfonds ben.

Kan er iemand me meer info geven ivm het verschil van de uitkering van ziekenfonds en werkloosheid.

toen ik dat zwaar verkeersongeval had was ik juist 1 maand in dienst bij een nieuwe werkgever.
daarvoor werkt ik ergens anders
bij mijn laatste werkgever had ik bruto +-1500 , en net +-1100.
bij de voorgaande werkgever had ik +- hetzelfde.

grtzz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2011 13:59

alles hangt af van de exacte periodes van tewerkstelling en dergelijke. Dus best naar je uitbetalingsinstelling gaan van de werkloosheid en even vragen wat je zou krijgen (met je C4's in de hand). Sta je nog onder contract bij die laatste werkgever of heeft hij je reeds ontslagen?

Lex

#3 , 13 mei 2011 11:41

Sta je nog onder contract bij die laatste werkgever...?
Dat zal wel!
Indien hij nog een contract heeft moet hij zich gewoon aanbieden bij zijn werkgever die hem dan een aangepaste job moet aanbieden.
Het is ook onmogelijk dat de arbeidsgeneesheer zo iets kan beslissen na een ontslag!
Het is de medisch adviseur die beslist of hij een herscholing kan volgen of niet en gedurende de periode dat die herscholing duurt ontvangt hij een invaliditeitsuitkering.

Reclame

Creatief

#4 , 13 mei 2011 12:27

Welcome back, Lex! :D :D :D

Terug naar “Archief”