Mijn grootvader overleed enkele maanden geleden, en we hebben een vermoeden dat hij een "testament" heeft achtergelaten. Het zou gaan om een tekst die hij zelf zou geschreven hebben met daarin zijn laatste wilsbeschikking. Aangezien de familiebanden niet echt super zijn, zou het best kunnen dat de (half)zus van mijn vader en mijn grootmoeder dit hebben vernietigd. Er kon via een notaris ook geen testament gevonden worden. Dus is er eigelijk niets meer. Mijn vraag is nu eigelijk of zo een dergelijk "document" enige waarde heeft, aangezien het nergens geregistreerd is. Ik neem aan van niet...
Een andere zaak die hiermee een beetje verbonden is, is een schuld .
De (half) zus van mijn vader en diens man hadden een zaak die failliet ging. Zij hadden dus nog opnstaande schulden, maar konden op dat moment bij geen enkele bank nog geld krijgen. Mijn grootvader is toen een lening aangegeaan die zij aan hem terugbetaalden. Op een bepaald moment stoppen zij met betalen en moest mijn grootvader het resterende bedrag zelf afbetalen. Kan dit geld nog teruggevorderd worden bij een eventuele erfenis of kan dit op een andere manier?
Alvast bedankt!