kan je als medeeigenaar gedwongen worden tot medewerking?

archimedes
Topic Starter

kan je als medeeigenaar gedwongen worden tot medewerking?

#1 , 23 mei 2011 12:44

samen met mijn ex verhuren we een woning. Bij de vorige verhuring liet mijn ex haar vertegenwoordigen door een Agence. Deze eiste (samen met mijn ex) dat er herstellingswerken zouden doorgevoerd worden. Ik liet deze doorvoeren en de woning werd verhuurd. De agence weigerde achteraf (samen met mijn ex) om de helft van de gemaakte kosten (10 000 €/2)aan mij terug te betalen.
Nu is de woning opnieuw te huur. Mijn ex laat zich opnieuw door dezelfde agence vertegenwoordigen.
Ik liet aangetekend aan beiden weten dat ik omwille van voorgaande historie niet meer met deze agence wil samenwerken. De agence en mijn ex laten weten dat ze het recht hebben de verhuring toch op hun te kunnen nemen. Ze hebben de sleutels, ik kan zelfs niet binnen. Ze bezoeken met kandidaat huurders reeds de woning, en laten voorlopig de rekeningen zoals electriciteit, water ed op mijn adres toekomen.

vraag: Kan mijn ex eisen dat ik met die agence samenwerk? Kan die Agence zich zomaar aan mij opdringen en buiten mijn wil en zonder mijn goedkeuring die verhuuractiviteit op haar nemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 mei 2011 15:18

Advocaat in de arm nemen en naar rechtbank stappen.

Als u beiden voor de helft eigenaar bent maakt de € 5.000 het al interessant. De immomakelaar aangetekend laten weten dat u nota neemt van zijn standpunt, dat u hem bijgevolg in gebreke stelt wegens het niet respecteren van wetgeving dienaangaande en dat u naast een geding voor de rechtbank eveneens een tuchtprocedure voor het BIV begint.

Zal wel snel anders fluiten.

Reclame

Terug naar “Archief”