valt dit onder de noemer: "stalken"?

archimedes
Topic Starter

valt dit onder de noemer: "stalken"?

#1 , 23 mei 2011 13:36

Een agence, die optreedt voor mijn ex ivm een gemeeschappelijke woning die we wensen te verhuren, valt me voortdurend lastig.
Omwille van de onbetrouwbaarheid van deze agence (ik heb nog geld tegoed) wil ik niet ermee samenwerken.
Ik heb met een AS aan de agence en de ex laten weten dat ik niet met de agence wens samen te werken en dat alle briefwisseling , telefoons en mails van die agence aan mij zonder gevolg zullen blijven. Ik heb ook de reden waarom ik niet wil samenwerken vermeld.
Nu stuurt die agence voortdurend brieven, faxen op mijn werk, belt me voortdurend op, stuurt zelfs al rekeningen, enz.
Vraag 1: mag ik dit allemaal negeren?
vraag 2 : kan ik klacht indienen hiervoor, en zo ja, hoe ga ik best te werk??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 23 mei 2011 14:03

rekeningen naar jou sturen? Als jij geen overeenkomst met hen hebt, kan dat duidelijk niet.

het agentschap kan je vriendin factureren voor het werk dat zij doen in haar naam, maar niks naar jou toe. Als zij dus samen met jou wensen af te spreken om de verhuur te regelen: ok, maar ze kunnen geen zaken doen in opdracht van jou vooraleer je toestemming geeft. Als jullie beslissen beide gelijke inspanningen te doen om de woning te verhuren: geen probleem en geen verhaalbaarheid naar jou toe.

sowieso zo'n zaken dan wel goed op papier zetten

archimedes
Topic Starter

#3 , 23 mei 2011 15:03

ik heb duidelijk op papier gezet dat ik met de agence geen samenwerking meer wil, en dat ik ook geen enkele kost zal aanvaarden van mijn ex voor werkzaamheden die ik niet vooraf schriftelijk heb goedgekeurd.

moet ik de inmenging van die agence aanvaarden, of mag ik dit negeren?

Reclame

JPV

#4 , 23 mei 2011 20:22

Volgens mij kan zij om het even wie gelasten met haar vertegenwoordiging. Jij kan ook iemand anders aanstellen ;)

archimedes
Topic Starter

#5 , 24 mei 2011 08:11

Dit zou dus betekenen dat mijn ex zich probleemloos kan laten vertegenwoordigen door iemand die zijn verplichtingen niet nakomt, en dat ik daar enkel onderuit kan door een advocaat in te schakelen?
Momenteel eigent die agence zich het recht toe de sleutel van de woning te bezitten (ik heb geen sleutel) zij legt de modaliteiten van de wederverhuring vast, en laat de rekeningen zoals water ed naar mijn adres sturen.
Zij gaat alleen ( of ik ga akkoord, of zij dient met mij geen rekening te houden beweert ze) de nieuwe vehuurder vastleggen, het contract opmaken enz. Volgens haar staat het me vrij naar de rechter te stappen. Als ik niet zelf de woning wil bewonen dan zal de rechter de verhuring aanvaarden, ook al ga ik niet akkoord.

Ik wil gewoon van die agence vanaf, heb haar dat ook duidelijk met een AS gemeld, ook aan mijn ex, en ook de redenen waarom omschreven.
Zij kunnen dus gewoon beweren dat ik MOET met die agence samenwerken, of dat ze anders het alleenrecht menen te krijgen?

JPV

#6 , 24 mei 2011 08:17

Het kan perfect zijn dat je voor 1 zaak (herstellingen) in een discussie ligt, maar zij voor een andere zaak (de verhuring) perfect legaal optreden in naam van je ex. Vraag hen eventueel naar de volmacht van je ex mocht je daaraan twijfelen.

Voor de rest laat ik deze zaal liever door anderen behandeld (m'n kennis gaat zo ver niet). Mij lijkt het echter dat je te vlug conclusies trekt (o.a. ivm het alleenrecht)

Terug naar “Archief”