Beste,
wij hebben verbouwingen aan ons huis gedaan , tot er iets niet in orde was met het dak, meer bepaald de constructie, ik heb de aannemer in gebreke gesteld , nooit geen reactie op gekregen, dus ging ik naar de advocaat met mijn probleem, die had direct de oplossing! nog eens brief sturen en daarna hem dagvaarden, wij zeiden ja Oke als da de oplossing zal zijn voor mijn dak oké, dus ja zo gezegd zo gedaan, aannemer werd gedagvaard , gaf verstek, maar rechtbank stelde expertise voor dus dat er iemand zou komen kijken dat kostte mij dan wel 1800 euro, door mij te betalen, wij wilden stoppen heb dan ook gebeld dat ik liever niet meer door ging met de zaak dat ik dan liever dat geld gewoon in mijn dak stoptte , hij zegt ik zou dat betalen en voort doen, want als er fouten worden gevonden en er zijn er zekers ,krijg je dit allemaal terug , ik vroeg het hem expliciet dan , je bent het zekers dat ik dan allemaal terug krijg, heb het op mail staan jajaja zegt die, dus met een wrang gevoel toch verder gegaan, ja fouten werden dus gevonden ik bel naar advocaat , wanneer stort de rechtbank dat terug , ja zegt die dat is niet voor meteen, de aannemer zal dit moeten,intussen het eindvonnis met kosten en nog meer dat ik moest krijgen, nu krijg ik verleden week dat de aannemer failliet is dat ik zal mogen fluiten zekers achter men geld, ik voel me echt bedrogen door de advocaat, hij zei mij, je moet zekrs een zaak beginnen ertegen , en dat geld ben je niet kwijt, en krijg ik nu ook nog eens een hele ereloon en meer van de advocaat van meer of 1800 euro nog eens zo een bedrag, maar een deel ervan zou de aannemer moeten betalen dacht ik ,zo werd het toch tegen mij verteld,
Mag ik dan eens niet mijn ongenoegen uiten to de advocaat dat ikmij wel bedrogen voel, ik zit nu met mijn kapot dak, en grote som geld dat ik ga kwijt zijn ,zowel van de expertise als van de advocaat! terwijl ik géén schade ging doen finacieel!
De enige winaar hier vind ik is de advocaat, die is er zekers niet armer van geworden! Nooit luister ik nog naar zo iemand! Het allemaal goed zeggen kan hij maar voor de rest deed die niet veel , heb hem hooguit twee keer gezien alles ging via mail waarvoor die dan nog eens 9euro per mail aanrekent! Ik vind dit echt erover! watmoet ik daar meer doen!
Als de aannemer failliet verklaard is, kan uw raadgever dat zeer snel controleren. Heeft hij U dit aangekondigd?
Ja , deze heeft me een email gestuurd dat de deurwaarder hem op de hoogte had gebracht van het faillisement.
Wat de raadsman zelf betreft, kan U eventueel een klacht indienen bij de Stafhouder van de Orde van Advocaten (schriftelijk) doch het lijkt niet evident te beweren dat hij een fout zou begaan hebben maar dat U beter op papier de mogelijke maximale kosten voor zijn interventies had vastgelegd. Als de aannemer ondertussen over kop gaat dan heeft U eigenlijk pech gehad wat de timing betreft doch zal het faillissement door een curator verder afgehandeld worden. Uw advocaat weet alvast wie hij is.
Ik zou nu nog eens gaan de 06juni en ik ga alvast mijn ongenoegen(wel beleefd natuurlijk) uiten omtrent zijn manier van werken, zogezegd was de aannemer van de aardbol verdwenen , ik tik hem in op google en hupsakee vind hem meteen, waar die werkt en al nu , want nu werkt die al in loondienst bij iemand, de aannemer betaalde dus zijn schulden niet aan ons , ze gingen dus met een deurwaarder zijn dingen aanslaan,blijkt dat die opeens niets meer in bezit heeft en ik weet zekers dat die een grote camion had of heeft, die heeft dat waarschijnlijk allemaal nog voor zen faillisement verkocht, dit versta ik toch ook niet dat ze dan niet mogen onderzoeken ,ik moet precies zelf speurneus spelen, ! en ik zeg dit aan de advocaat, die doet er niets mee, ik wil gerust betalen hoor, maar dat ik dan toch op zen minst deftig wordt geholpen,
En over geld en zo , heeft die niet gesproken omtrent zijn ereloon en al! Ik ben de eerste keer gegaan en had al 70euro mee gewoon voor gesprek, en hij zei dat tegen mij van zo, ja maar het is niet zo dat je altijd moet geld geven als je komt! ik dacht dat dus eigenlijk per keer dat je ging da ik moet geld geven dus de tweede keer had ik geen meer mee maar heeft nooit gezegd zoveel of zoveel zal het kosten , en als ik vroeg van als we de rechtszaak winnen wie moet er dan betalen, zei die de aannemer ,iets van een rechtsplegingsvergoeding, maar nu zal ik dat dan ook moeten betalen ofwat want er is allezinds niets afgetrokken van zijn kosten nota,
Ik wou al eerder stoppen omdat mijn vriend de bedragen te groot vond om in deze zaak te stoppen maar die zei zo van dat we echt moesten voortdoen , we gaan niet verliezen , ja dat is al juist, we hebben niet verloren , maar mijn geld zit erin en die is nu failliet, hij heeft nooit gezegd als de aannemer failliet gaat krijg je je expertise geld niet terug! ik heb het meerdere malen in een email gevraagd van zo, zekers dat ik het zal terugkrijgen, die zei erop van , ja van zodra er fouten gevonden worden moet die je het terugbetalen!
Justiceseeker