nieuwbouwappartement gemene delen

watchdog
Topic Starter

nieuwbouwappartement gemene delen

#1 , 25 mei 2011 23:18

beste,
we zitten met het volgende probleem we hadden een appartement gekocht
dat moest opgebouwd worden.
wij wilden absoluut geen gas wel een warmtepomp dus met buiten unit en binnenunit & vloervw nu dit is buiten contact in gokte op eigen initiatief, de buiten unit was voorzien voor op de balkon of op het plat dak, nu omwille we onze buren niet kennen en er ook geen syndicus is aangewezen is waren deze weg geen optie dus Hadden wij dit aan de bouwfirma gevraagd,gaven ze het vertrouwen dat ze dit toelieten en zagen ze geen bezwaar.
toen bij het plaatsen van de voorziene leidingen er ook een wachtbuis bij kwam die opvallend groot was 18 cm
Begon mijn buurman achterdochtig te worden hij had iets opgevangen van zonnepanelen, de werfleider zou moeten gezegd hebben van; ze doen maar althans mijn onderbuurvrouw van het gelijkvloers sprak mij hier voor haar en dit uit goede bron vernomen. ter Info die wacht buis was door de firma opnieuw geliquideerd omwille van de grootte van de buis 18 en Max hoogte van vloer was 12cm.
dus vroeg ik aan de bouwpromotor hoe sterk ik in men schoenen sta,waarop ze nu hun staart in trekken en laten weten dat ik er alleen voor sta, ik hoorde via via Dat dit een punt ging worden op de algemene vergadering, maar er was tegen mij gezegd moest het voor een airco zijn ze dit niet gingen toe laten welom wille het fijt dat het voor verwarming dient, en ook omwille dat wij eigenlijk onder het plat dak wonen er is nog en schuin dak maar daar staat niks op.
ik had ook een argument moest die buitenunit op de balkon dan estetisch niet mooi zijn omwille van een soort muurvervuiling
opde balkon dat de keuze snel voor de hand lag om het plat dak te gaan gebruiken dit kwam na de zogezegde goed keuring (vd bpromotor) om gebruik te maken van de gemenedelen waar zijn dan mijn rechten in die zaal ik had noghtans niks op eigen initiatief willen doen.
nu heb ik 2 buurmannen naast mij met het Fijt ik geen gas vroeg lopen de gas leidingen door mijn appartement van de buren (noghtans konden ze rond mijn appartement werken maar namen ze liever de kortste weg ) kan ik daar dan géén punt van maken indien zij nu net een punt maken van die eerste zaak.
ik heb ondertussen de architect gecontacteerd om punt 1 te bekijken.
want in de basis acte stond ook iets dat wel bepaalde zaken Anders konden zijn door enkele mensen Oa door de coordinator en architect
hopend op goed nieuws.
bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 mei 2011 23:46

U staat uiterst zwak. Aangezien de installatie die u wenst blijkbaar niet voorzien is in de plannen en het lastenboek en daarenboven een impact heeft op de gemene delen + zichtbaar is vanuit de gemene delen, kunt u deze wijzigingen niet uitvoeren zonder voorafgaandelijk akkoord van de andere mede-eigenaars. U kunt ook geen daken gebruiken voor uw installatie aangezien die niet uw eigendom zijn.
Wat de gasinstallatie en -buizen betreft hebt u ook al geen poot om op te staan aangezien die waarschijnlijk in het lastenboek waren voorzien.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2011 11:48

Als je van die alternatieve dingen wil, koop je beter geen appartement in een mede-eigendom, maar een eigen woning. Daar kan je doen wat je wil. In een mede-eigendom moet je STEEDS rekening houden met de andere eigenaars en met de basisakte.
Dat er in uw basiakte stond dat bepaalde dingen wel anders konden, had men het waarschijnlijk over een aantal kleinere zaken, naar niet over iets fundamenteels zoals warmtepomp ivp de classieke verwarming. Mijn zoon, die een paar jaren gelden ook een appartement op plan kocht kon kiezen uit gas of electro voor het koken, uit douche of bad, of beiden, en dan een hele gamma vloerkeuzes en binnendeuren. Er stond expliciet vermeld in het verkoopsdokument dat de CV steeds op gas was, en niet kon gewijzigd worden.
En even terzijde: het gebruik van hoofdletters en leestekens op de juiste plaats zou uw post meer duidelijkheid geven.

Reclame

watchdog
Topic Starter

#4 , 26 mei 2011 13:46

het probleem ligt hem bij de bouwpromotor, ik had dit uitdrukkelijk gevraagd of dit kan, zij zagen dit door de vingers en samen met de vw installateur die trouwens meerdere malen samen werkte hebben zij nu reeds de leidingen laten plaatsen en komen die uit reeds op het plat dak. maar nu ik er op terug kom, geven zij mij als antwoord dat indien er 1 pers moelijk doet ik alles mag verhangen
Nm naar de balkon, en Is de kans Volgens mij eerder dat er daar meer protest zal zijn omwille van het fijt dat dit eerder als muurvervuiling zal omschreven worden .
had de bouwpromotor gezegd van in het begin wij trekken ons dat niet aan, dan had ik ook die heksetoeren niet laten uitvoeren, wat betreft die leidingen, indien ik geen gas wens ze dus ook wel een goedkeuring
moeten hebben om die daar zomaar te leggen, ik lees op fora dat daar wel een punt van gemaakt het gaat Tenslotte over gas.
mvg

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mei 2011 16:22

Een bouwpromotor heeft maar 1 ding voor ogen: V E R K O P E N.
Al de rest kan hem niet schelen. Staat van die beloftes van de promotor iets op papier? Zoja, dan zou je er willicht nog iets kunnen aan doen, anders sta je machteloos en ben je volkomen afhankelijk van de goede wil van uw mede-eigenaars.

Terug naar “Archief”