Hallo,
Een aantal dagen geleden heb ik een product in een winkel gekocht op aanbeveling van de verkoper. Hierbij is een product aan mij verkocht die mijn haren totaal verbrand hebben. Zelfs mijn hoofdhuid is verbrand. Ik heb de dag erna direct persoonlijk contact opgenomen met de verkoper en de eigenaar van de winkel, waar zij tot de conclusie kwamen dat zij "per ongeluk" het verkeerde product hebben meegegeven en hun schuld hebben bekend in het bijzijn van meerdere personen. Doordat mijn haren zodanig zijn beschadigd kan ik deze niet meer normaal dragen en zou het eigenlijk kortgewiekt moeten worden. Ik heb 2 kapsters ernaar laten kijken en beiden kwamen tot de conclusie dat het zeer ernstig is.
Een tijdelijke oplossing was om mijn haren om de twee weken te laten behandelen zodat ik nog normaal over straat kan en mijn haren aan kunnen sterken. Zelf heb ik niet de middelen om dit te kunnen doen. Samen met de eigenaar van de desbetreffende hebben wij geprobeerd om een oplossing te vinden voor het financiele plaatje. Hij bood aan om max. 2 maanden te betalen voor de behandelingen (een totaal van 160euro). Maar omdat mijn haren zo ernstig beschadigd zijn zal deze periode niet voldoende zijn om het te kunnen verdoezelen en zou het uiteindelijk mijzelf meer geld kosten.
Behalve dat ik fysieke schade leid ben ik ook emotioneel zeer geschaad.
Het bewijs wat ik heb zijn foto's (voor-na), de verpakking van het product, getuigen en ik kan een getuigengeschrift krijgen van een gecertificeerde kapster. Ook zal ik morgen een schriftelijk bewijs ontvangen waarin de desbetreffende zaak zijn schuld en voorstel van schadevergoeding (de 160euro) zal vermelden.
Graag zou ik willen weten hoe sterk in zou staan als ik niet akkoord ga met het aanbod en juridische stappen wil nemen. Ook zijn tips uiteraard welkom om een zaak sterker te maken.
Met vriendelijke groet,
Anastacia