Het gaat over mijn broer en mijn moeder die beide zijn overleden. Mijn broer ga ik hieronder de zoon noemen.
Zoon en moeder zijn beide overleden. De zoon woonde in Spanje en is begin april overleden en de moeder woonde in België en is begin mei overleden, dus ongeveer een maand na de zoon.
De zoon is getrouwd met een buitenlandse vrouw. Uit zijn eerste huwelijk met een belgische vrouw heeft de zoon één dochter.
Zowel zijn buitenlandse vrouw als zijn belgische dochter gaan de erfenis weigeren van de zoon, dus wordt de moeder erfgenaam van de zoon omdat moeder nog leefde bij het overlijden van de zoon.
De erfgenamen van de moeder willen in haar naam de erfenis van de zoon weigeren.
De aangifte van de erfenis van moeder moeten wij binnen de vijf maanden indienen. Gezien de omstandigheden zal de erfenis van de moeder eerder afgehandeld zijn dan die van de zoon.
Nu is ons gezegd als wij de erfenis van ons moeder aanvaarden, dit wordt aanzien als een daad van aanvaarding van de erfenis van zoon naar moeder en wij, de erfgenamen van de moeder, dus zogezegd de erfenis van de zoon aanvaard hebben en de erfenis van de zoon niet meer kunnen weigeren.
Kan iemand ons helpen met een antwoord aub.
Dank u