bedreigingen vs de politie, uw vriend???

fanny
Topic Starter

bedreigingen vs de politie, uw vriend???

#1 , 31 mei 2011 21:33

Sinds een week ben ik op de hoogte dat zowel ik als mijn zoon met de dood bedreigd worden door een héél stomme en naïeve fout die mijn nieuwe vriend maakte in het verleden. Voor de buitenwereld is deze fout rechtgezet, maar voor het 'milieu' duidelijk niet. M'n nieuwe vriend was zelf niet op de hoogte van deze 'persoonlijke afrekening' tot ik er zelf bij toeval op uitkwam. 'Ze' willen hem mentaal kapot maken door hem iedereen die iets voor hem betekend af te nemen....
De bedreigingen gebeuren telkens telefoninsch met privénummers. Er is dus geen enkel bewijs van.
Ik ben reeds bij de lokale politie geweest om aangifte te doen van de bedreigingen maar het enige antwoord dat ik kreeg was: 'juffrouwke, we zijn hier niet in Amerika'. Maw, ze nemen het niet au serieux maar hebben er wel een melding van gemaakt op mijn aandringen, dat moest mijn zoon, mij of iemand in mijn omgeving iets overkomen er een spoor te vinden is.
Ondertussen duren de bedreigingen voort, tot zelfs het achtervolgen. 'Ze' weten zo goed als alles van me, welke auto ik heb, wat mijn nummerplaat is, waar ik werk, wanneer ik werk, waar ik op mijn vrije dagen naartoe ga, enz... Ik weet niet hoe, wat, wie, waar en wanneer want 'ze' hebben alle tijd.
Nu zou ik willen vragen waar ik terecht kan voor politiebescherming of wat dan ook als de lokale politie het al in het belachelijke trekt. En geloof me, het is géén grap...jammer genoeg :(

Ik noem bewust geen namen, indien nodig kan ik die via pb verschaffen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 jun 2011 08:13

“Art.327.Hij die, hetzij mondeling...iemand onder een bevel of onder een voorwaarde, bedreigt met een aanslag op personen of...waarop een criminele straf gesteld is, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar en met geldboete van honderd euro tot vijfhonderd euro...”(8 juni 18670 Strafwetboek=Sw.).

“Art.442bis.Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ERNSTIG zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig euro tot driehonderd euro of met een van die straffen alleen...”(Sw.).

Is hieraan voldaan dan kan u strafklacht neerleggen bij de politie en bij stilzitten rechtstreeks en schriftelijk bij de procureur des Konings,ook tegen onbekenden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

fanny
Topic Starter

#3 , 02 jun 2011 20:51

Ik ga morgen terug naar 't hoofdbureau van de politie om daar klacht neer te leggen. Bedankt voor de tip dat het ook schriftelijk bij de procureur des konings kan. Ik slaap al 3 nachten niet meer en loop stijf van de stress... Hopelijk gaat dit hele gedoe eindelijk es over, dit is geen leven zo...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2011 23:49

Bedreiging zal je misschien moeilijk hard kunnen maken maar stalking zeker en parket kan wel de telefoonnr opvragen.
Ben je verder dan de balie geraakt??? Normaal zou een officier niet zo reageren zeker als deze ook de gegevens van uw vriend erbij haalt.... misschien is het goed een contact op te nemen met de recherche.

fanny
Topic Starter

#5 , 03 jun 2011 11:11

De lokale politie hier waar ik woon, daar is niet eens een balie. Je komt binnen en dan zijn er twee bureautjes waar meestal maar één agent zit... Hopelijk nemen ze me op het hoofdbureau wel au sérieux.
M'n nieuwe vriend en ik zijn door deze situatie ondertussen uit elkaar gegaan voor elkaars veiligheid, maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost :(

Franciscus

#6 , 03 jun 2011 12:19

U zal zo wie zo op het hoofdbureau moeten gaan voor een officier.
U kan misschien eerst een bellen en een afspraak maken met vb zoals gezegd recherche of de officier van de wijk

Franciscus

#7 , 16 jun 2011 19:08

en verder???

fanny
Topic Starter

#8 , 21 jun 2011 19:39

Even updaten:

Er is ondertussen klacht neergelegd tegen onbekenden bij het hoofdbureau waar een vpv werd opgemaakt. Ondertussen is de situatie serieuzer geworden en hebben we meer bruikbare informatie kunnen verzamelen die nu ook terug worden doorgegeven aan het hoofdbureau. Als het hoofdbureau verder niet reageert gaat een kopie van het vpv met alle bijkomende informatie rechtstreeks naar de procureur en breng ik ook comité p op de hoogte.

In elk geval heel erg bedankt voor alle info.

Franciscus

#9 , 21 jun 2011 22:41

VPV gaat zo wie zo niet naar het parket omdat dat tegen onbekenden is en enkel dient als registratie.
U hoeft daarvoor niet naar de pdK te gaan want dat is zijn omzendbrief.
Comité P heeft daar niks mee te maken dus het is (nog) niet nodig die erbij te betrekken.
De nieuwe info indien die meer is dan en kan wijzen naar een dader moet ook in PV worden gegoten en (indien dus kan benoemd worden) wel verzonden naar pdK met verwijzing van en voeging bij PV.
En zoals reeds verschillende malen geschreven..... uitgezonderd bij heterdaad heeft de politie geen specifieke bevoegdheid( ze kunnen wel een autonoom politieonderzoek opstarten in een aantal gevallen) en is het de procureur die de opdrachten geeft ( zeker als er telefoononderzoeken en zo moeten gebeuren)

fanny
Topic Starter

#10 , 23 jun 2011 12:19

U heeft pb.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”