Houten schutsels

Dave&Cindy
Topic Starter

Houten schutsels

#1 , 02 jun 2011 23:13

Beste,

Ik wil houten schutsels plaatsen in mijn zijtuin 1.8m en in mijn voortuin 0.9m. en een poort ter hoogte van mijn voorgevel zodat de zijtuin afgesloten is. Ik denk dat dit volgens de voorschriften van de vlaamse regering is en normaal moet hier geen bouwvergunning voor aangevraagd worden. Het probleem is dat mijn buurman niet wil dat ik dit plaats, omdat dit strijdig is met de verkavelingsvoorschriften.

Ik heb ergens gelezen dat de gemeente een lijst kan opstellen zodat de nieuwe wetgeving inzake erfscheidingen voor de verkavelingsvoorwaarden komt. Is dit iets wat ik kan aanvragen op de gemeente of hoe werkt dit?
Op de gemeente spreken ze enkel over een aanvraag voor een wijziging van de verkavelingsvoorschriften. (kleine gemeente, 1 persoon werkt op die dienst en is een kennis van mijn buurman...) Dit lijkt mij een lange procedure voor een paar schutsels.

Hoe kan ik dit oplossen? Volgens mij is bij hem ook niet alles volgens de voorschriten, maar om onmiddelijk te gaan dreigen met een klacht...

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jun 2011 23:18

In de beschreven situatie zal u inderdaad moeten trachten een wijziging van de verkavelingsvoorschriften te bekomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Archief”