aanreken kosten

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 39734
Juridisch actief: Nee

aanreken kosten

#1 , 03 jun 2011 10:26

Bij aankoop van een appartement werden de basisakte en het algemeen reglement overhandigd samen met de laatste drie verslagen van de AV.
Daar staat bij mijn weten in dat men bepaalde zaken niet via de lift mocht vervoeren maar mondeling werd gezegd ... ja doe maar een ijskast en zo mag wel....
We hebben daar, gezien de toestand van de muren, moeten bezetten. Het zijn deze zakken die naar boven zijn gegaan met de lift.
ALVORENS de zakken naar boven konden gaan was er een bewoner ( bleek de voorzitter te zijn) die van zijn oren stond te maken dat het niet mocht....maar uiteindelijk zei per 4 zakken wel.
Nu krijgen we een rekening dat we €250 moeten betalen wegens gebruik van de lift.

Graag wat info hoe we dat kunnen tegenspreken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 03 jun 2011 11:28

Bij aankoop van een appartement werden de basisakte en het algemeen reglement overhandigd samen met de laatste drie verslagen van de AV.
Daar staat bij mijn weten in dat men bepaalde zaken niet via de lift mocht vervoeren maar mondeling werd gezegd ... ja doe maar een ijskast en zo mag wel....
We hebben daar, gezien de toestand van de muren, moeten bezetten. Het zijn deze zakken die naar boven zijn gegaan met de lift.
ALVORENS de zakken naar boven konden gaan was er een bewoner ( bleek de voorzitter te zijn) die van zijn oren stond te maken dat het niet mocht....maar uiteindelijk zei per 4 zakken wel.
Nu krijgen we een rekening dat we €250 moeten betalen wegens gebruik van de lift.

Graag wat info hoe we dat kunnen tegenspreken.
Voor zover ik de uitleg begrijp, lijkt de basisakte nogal vaag wat betreft gebruik van lift voor het vervoeren van bepaalde zaken. Als U een rekening voorgeschoteld krijgt die naar mijn mening enkel met de "natte vinger" is opgemaakt, dient U best onmiddellijk "verzet" aan te tekenen met een motivatie. Doe dat schriftelijke en aangetekend.

Justiceseeker

mava105
Berichten: 22873
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 jun 2011 12:01

Hoeveel maal is die lift op en af geweest voor dat bedrag? Dat mogen er al een paar geweest zijn. :lol:

Reclame

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 39734
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2011 12:32

Gezien het aantal zakken( 40) app. moest volledig terug gepleisterd worden dus 10 maal.
De syndicus ( een firma) heeft nu laten weten dat die som moest betaald worden per gewoon schrijven aan het vorig adres ( nog niet ingeschreven).
Het is een grote lift die bijna een ton kan dragen ( 8 personen).
En het is nb blijkbaar de voorzitter die zelf de toelating gegeven heeft VOOR de zakken naar boven gingen.
Volgens info bij firma syndicus 'zou het enkele jaren geleden zijn goedgekeurd ....dus strafbepalingen???? voor verschillende zaken ..... maar die heeft de nieuwe huurder niet gekregen... ze gingen ze opsturen ondertussen 3 weken verder maar nog niets ontvangen....
Ondertussen geweten dat iedereen het doet maar vertrekt vanuit de garages en niet laat afladen voor de voordeur .... viel natuurlijk op.

Terug naar “Archief”