schoonouders pesten ons uit elkaar

xjeffnx
Topic Starter

schoonouders pesten ons uit elkaar

#1 , 07 jun 2011 12:15

Goeiedag

ikzelf weet geen raad wat te doen ik zal dus hier mijn probleem vertellen en ik hoop echt dat er mij iemand kan helpen
dus het zit zo ik heb een relatie 3 jaar geleden begonnen met een meisje alles was perfect de eerste 6 maanden maar dan is het beginnen veranderen hij begon te zagen dat ik met mijn schoenen in het huis loop terwijl ik echter niets anders mag aantrekken van de dokters ik heb namelijk een ongeval gehad en moet altijd in schoenen lopen zodat ik de operatie om mijn voet vast laten te zetten zolang mogelijk kan uitstellen tot er mss een betere oplossing komt als ik loop zonder mijn schoenen kan ik het niet uithouden van de pijn heb die vader dat dan ook gezegd maar weigert enige medewerking zijn wil is wet ik versta dat wel het is tenslotte zijn huis nu om verder te doen begon hij er een probleem van te maken dat ik 2 keer in de week bij mijn vriendin sliep hij was boos omdat ik daar eten at tv keek enz voor hem kan dat niet zijn want hij zegt dat hem dat veel geld kost terwijl ik daar nauwelijks durf te eten wat later begint de vader nog lastiger doen en begint mij gewoon uit te lachen omdat ik mank als ik gedaan hed met werken zette mijn voet zich vast door overbelasting dus had ik veel pijn en moest ik om me te kunnen verplaatsten manken ik zit daar zo mijn best te doen om te kunnen werken terwijl ik van de ziekenbond als invalied zou worden verklaard nu met vallen en opstaan en veel krietiek van haar vader te hebben gehoord ben ik toch geslaagd in iets waar ik trots op ben ik heb min eigen zaak begonnen dus was ik fier da te zeggen tegen haar pa omdat hij alleen maar de rijke mensen graag zie nu vertel ik dat begint er gewoon mee te lachen en zegt dat ik het binnen 4 jaar moet verkopen en voor een baas moe werken ik was zo boos dat het tot een scheld en roep partij is gekomen waarin ik had gezegt dat als min vriendin afgestudeerd is dat ik ze meeneem en dat ze nooit zouden mogen binnenkomen waar ik ga wonen
daar was hij even van geschrokken enis wat anders beginnen doen tot 4 maanden geleden hij haalde geen eten meer in huiis voor mij ook haar moeder deed er niets aan dus was ik genootzaakt om min eigen eten te kopen nu na een tijdje zat mijn vriendin ook zonder eten en ben ik ook haar eten beginnen te kopen wat normaal mijn plicht niet is ik woon ook nog thuis en geef thuis 375 onderhoudsgeld af ik heb die vader dan dat ook gezegd en hij had er direct op geantwoord da ik onderhoudsgeld ook aan hem moet beginnen geven wat ik natuurlijk niet wil nu speelt hij het slim en legt 2 soorten vlees in de diepvries als ik samen met mijn lief daarvan eet zeggen ze dat het voor haar broer was nuja dus blijf ik mijn en haar eten betalen nu haal ik wel geen goedkoop eten wat zij wel doen bv mayonaise is van hen van everyday wat ik totaal niet eet ik koop dan D&L wat wat duurder is nu als ik dan mijn mayo neem is die gewoon opgegeten
ik haal verse aarbeien wil er eten en de mama zit daar op haar gemak mijn aardbeien op te eten hetzelfste met cola vroeger dronken ze daar aleen echt cola nu koopt hij dat al 2 jaar niet meer omdat ik daar ook van dronk dus kocht ik zelf mijn cola waar ik maar 1 glas van kon drinken of ze was al uitgedronken ze weten dat het van mij is want mijn vriendin schrijft letterlijk onze naam op de producten nu ben ik aan het kijken om een frigo in mijn auto te plaatsen zodat ze het niet kunnen afpakken
mijn vriendin ziet daar erg van af en schaamt haar dood hoe haar ouders doen tegen ik ik heb al het mogelijke gedaan heel lief zijn helpen waar het kan ik kan niets goed doen voor die mensen kom je daar binnen begint die pa te blazen en laat hij weten dat ik er teveel en ben
ik sta op het punt om te breken ik zou haar vader wat kunnen aandoen maar weet dat dat de zaak aleen slechter maakt nu ook die moeder of vader kookt niet in de week aleen in het weekend dus als min vriendin wil eten moet ze zelf maar iets maken ik vindt dat allemaal niet kunnen alé ze gaan een week op vakantie en haar vader legt de schakelaars van de verwarming in de electriciteitkast af zodat wij geen warmte kunnen krijgen op alles spaart hij uit ik woon in harelbeke zei in gentbrugge ik moet de benzine betalen gelijk aan 500 euro per maand dan het eten dat ik ook betaal als we weggaan kom het ook van ik nu moet ik al beginnen haar kleren te kopen ze duft bijna niet meer naar mijn ouders komen omdat haar pa en ma zo doen ze wil weg van haar ouders maar weet niet hoe het moet wil ze gelukkig zijn moet mijn vriendin mij laten vallen alleen gaan wonen durf ik niet echt omdat het al zwaar is aleen en dan nog mijn vriendin te onderhouden ook ik denk dat het financieel niet haalbaar is ze zit nu in de examens en kan zich niet meer concentreren nu zeker omdat haar pa gezegd heeft da het nog slechter zal komen nieuwe regels en al

wat moet ik doen ben echt te einde raad en ben dat pest en uitlach gedoe kotsbeu ik begin me minderwaardigh te voelen ik kan tegen veel maar een mens heeft zijn grens de mijne is bereikt ik wil nu niet meer gaan naar haar maaar mijn vriendin zit daar nu terwijl haar ouders heel lastig doen tegen haar

als iemand een oplossing weet gelieve te melden

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2011 12:28

Punten, komma's en hoofdletters zijn uitgevonden voor een goede leesbaarheid. Maak er dus gebruik van.

bartvdv

#3 , 07 jun 2011 12:30

Strikt genomen heb je in dat huis ook niks te zoeken en heb je nergens recht op. Waarom zouden de 'schoonouders' jou bv. te eten moeten geven? Of waarom zouden zij jouw gezelschap moeten dulden? Mocht het vriendje van mijn (nog schoolgaande) dochter hier blijven eten/slapen/tv-kijken, enz. dan zou ik hem ook binnen de kortste keren een schop onder zijn achterste geven. Ik begrijp niet dat als je wil samenhokken, waarom je dat dan niet in je eigen huis doet.

Reclame

Joeri_J

#4 , 07 jun 2011 12:45

ivm: van je schoenen, er bestaan overtrekken die je kan aandoen (enkel binnenhuis) , zo toon je respect voor hun kuiswerk en 'properheid' van hun vloer (ook al is het daarom niet proper ofzo, maar is een symbool, dat je hier aandacht aan geeft)

ivm het eten heeft bartvdv gelijk, maar eet je vriendin ook bij jouw thuis? dan kan je eventueel aanhalen dat zij bij jouw eet en ze dan niet thuis eet, dat dit elkaar compenseert.

ivm regels, daar heb je u jammer genoeg aan te houden, je kan proberen te onderhandelen en proberen overeen te komen, maar uiteindelijk is en blijft het zijn huis, waar jij 0 rechten hebt, enkel de plichten van een goede gast. die kan vertrekken als het hem niet aanstaat.

Tope

#5 , 07 jun 2011 12:56

Dit is een topic voor een 'Vraag het aan Vera' forum.

Terug naar “Andere”