Stalking door middel van psychisch terreur

Ikaros
Topic Starter

Stalking door middel van psychisch terreur

#1 , 07 jun 2011 13:15

Gedurende 2 jaar heb ik een vrouw ernstig gestalkt, niet fysiek of seksueel bedreigd, doch ernstige psychische terreur (o.a. valsheid in geschrifte). Dit omwille van onderliggende emoties en interpretaties die bij mij aanwezig waren. Ten einde anonimiteit voor beide partijen te waarborgen wens ik het verhaal niet in detail te schetsen.
Nadat de politie en de onderzoeksrechter alle feiten op een rijtje gezet hebben kwam bij mij het besef dat deze situatie zeer ernstig was, en dat ik op het verkeerde pad was.
Ik werd door de onderzoeksrechter vrijgesteld onder voorwaarden, en leef deze voorwaarden perfect na. Zoals één van de voorwaarden vermelde heb ik mij laten opnemen in de psychiatrie waar een redelijk uitgebreide behandeling loopt.
Ik besef ondertussen de angsten die mijn slachtoffer heeft doorstaan en zit met een aanzienlijk gewetensprobleem. Ik zorg er voor dat ik het slachtoffer nooit meer hoef te ontmoeten, het schaamtegevoel is immers veel te groot. Ik heb spijt van wat ik gedaan heb en kan met 100% zekerheid stellen dat het stalken effectief stopt, en neem daarvoor zelfs maatregelen bij mezelf die extra zijn op de voorwaarden.
Hoewel ik mijn “vrijheid onder voorwaarde” perfect naleef zal mijn dossier toch doorverwezen worden naar de correctionele rechtbank. Vermoedelijk wordt ik veroordeeld, maar ik maak mij ernstig zorgen over de strafmaat. Ik vraag mij af of er kans bestaat dat ik nog effectief in de gevangenis moet. Dit zou mijn verdere psycho-sociale leven volledig kapot maken. Kan iemand hierop antwoorden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 07 jun 2011 13:26

Afhankelijk van de ernst van de feiten behoort een effectieve gevangenisstraf tot de mogelijkheden. Ik neem aan dat uw advocaat daar een betere inschatting van kan maken dan wij, hij kent uw dossier.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2011 13:37

Enkele elementen die meetellen zijn: blanco strafregister dus geen voorgaande veroordelingen van soortgelijke zaken en of geen voorgaanden in het algemeen.
Dus totaal geen gerechtelijke voorgeschiedenis.
Betaling van de schade dus slachtoffer(s) vergoed.
U aan de voorwaarden gehouden.
Goed psychiatrisch verslag
Werk hebben en een stabiele leefactiviteit.
Laat uw advocaat onderhandelen want het is en blijft een klachtmisdrijf...
Wat de nevenbeschuldigingen (u zegt zelf valsheid) die zijn geen klachtmisdrijf maar zelfde elementen tellen daar ook om vb opschorting te verkrijgen.

Maar zoals gezegd uw advocaat is diegene die het beste geplaatst is om u te helpen.

Reclame

Ikaros
Topic Starter

#4 , 08 jun 2011 15:25

Mijn advocaat zegt mij dat ik daar geen effectieve gevangenisstraf voor ga krijgen, uiteraard indien ik de voorwaarden strikt naleef, wat ik ook van plan ben.
Betaling van schade aan het sklachtoffer is niet mogelijk gezien geen enkele vorm van contact is toegelaten en ook niet wenselijk is.
Bereidheid van schadevergoeding is er wel indien de schade eerlijk berekend wordt.
Ik heb geen strafblad en leef in een stabiel leefmilieu (vast werk, gezin met kinderen, actief in het verenigingsleven).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jun 2011 17:14

om te praten met tegenpartij heb je een advocaat deze neemt contact op met advocaat tegenpartij

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”