personenbelasting: groot verschil maar zie niet echt oorzaak

Patrickd
Topic Starter

personenbelasting: groot verschil maar zie niet echt oorzaak

#1 , 13 jun 2011 15:07

Ik heb dit jaar ongeveer een 2500 Euro minder verdiend, mijn belastbaar inkomen is ongeveer 800 Euro lager, basisbelasting en om te slane belasting zijn ongeveer 200 Euro minder.
Gemeentebelastingen zijn dezelfde gebleven, eigenlijk is al de rest ongeveer hetzelfde.
Vorig jaar kreeg ik nog 110 Euro terug, nu zou ik moeten ca. 650 Euro "achterdragen".
De enige verschillen die ik zie zijn maar 75 Euro dienstencheques i.p.v. 600 Euro vorig jaar en kosten kinderopvang ca. 250 Euro i.p.v. ca. 400 vorig jaar.
Het kan toch niet dat dat grote verschil daarvan afkomstig is? Die bedragen worden toch niet integraal afgetrokken?
Heeft er iemand een idee waar ik eens moet gaan kijken zonder dat ik mijn hele belastingbrief hier op het forum moet zetten?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jun 2011 15:56

Deed je vroeger "voorfbetalingen"?
Waren dit jaar de voorheffingen op je loon lager?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 14 jun 2011 17:17

Vorig jaar was er voor bijna elke loon- of weddetrekker een vermindering vanwege het Vlaamse gewest van 250 of 300 € per persoon. Dit jaar is dit zeer beperkt , zowel van het aantal begunstigden als van bedrag. Deze vermindering van het gewest staat op de belastingafrekening helemaal achteraan. Ik vermoed dat je dat dit jaar niet zal terugvinden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Patrickd
Topic Starter

#4 , 14 jun 2011 19:12

Deed je vroeger "voorfbetalingen"?
Nee
Waren dit jaar de voorheffingen op je loon lager?
Er is wel zo'n 1000 Euro minder voorheffing afgegaan, maar ik heb toch minder verdiend ook...?

Patrickd
Topic Starter

#5 , 14 jun 2011 19:15

Vorig jaar was er voor bijna elke loon- of weddetrekker een vermindering vanwege het Vlaamse gewest van 250 of 300 € per persoon. Dit jaar is dit zeer beperkt , zowel van het aantal begunstigden als van bedrag. Deze vermindering van het gewest staat op de belastingafrekening helemaal achteraan. Ik vermoed dat je dat dit jaar niet zal terugvinden.
Heb het nagekeken en inderdaad, ik heb het zien staan op de afrekening van vorig jaar: "forfaitaire vermindering Vlaams Gewest".
Vermoedelijk dus één van de voornaamste redenen voor het verschil dan...?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”