Beste,
Ik woon sinds februari in een huurappartement. Nu heb ik een goede vriend van mij zijn domicilie adres bij mij laten zetten omdat hij enkele "problemen" had. Hij moest van zijn ouders ergens anders zijn adres laten zetten omdat zij alle2 leven van een uitkering en als hij thuis bleef wonen zouden zij minder uitkering krijgen. Dus ik had gezegd dat hij zijn adres bij mij mocht zetten. We wonen niet wettelijk samen ofzo maar op het gemeentehuis hebben ze gevraagd wie heeft hoofd van het huishouden is. Hij heeft gezegd dat ik dat natuurlijk ben. Heeft deze beslissing enige gevolgen voor mij qua belastingen, etc... ? Deze persoon krijgt een al een lange tijd een ziekte uitkering.
Nu zegt hij ook dat de CM informatie wil over mijn loon en belastingen omdat hij anders zijn uitkering kan verliezen. Maar ik begrijp ook niet zo goed waarom zij informatie van mij moeten hebben als wij in feite niet wettelijk samen wonen. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Kan je niet als 2 mensen op het zelfde adres wonen zonder wettelijk samen te wonen? Ik heb veel vrienden die nog met een andere vriend samen op het zelfde adres wonen om zo de kosten te kunnen drukken. Ik zie het verschil niet zo goed. Kan iemand mij helpen aub om dit toe te lichten?
Als je nog meer informatie nodig hebt mag je dit altijd vragen.
Bedankt!