camionnet gestolen door ex-vriendin

jpc6000
Topic Starter

camionnet gestolen door ex-vriendin

#1 , 20 mei 2011 19:38

ik leen mijn camionnet uit aan een vriendin om naar huis te rijden. Volgende dag zou ze terug komen.
Ze komt niet meer opdagen, ik neem telefonisch contact op en per sms om te vragen waar ze gebleven is met mijn voertuig.
Ik schrijf haar dat ze geen toelating om mijn camionnet te gebruiken en deze mij onmiddellijk moet terug bezorgen.
Waar ze verbleef kwam ze niet meer opdagen volgens de bewoner maar dit klopt niet de politie heeft mij komen zeggen dat mijn camionnet daar achter gelaten zou zijn.
Ik neem contact op met de politie die mij zegt dat de camionnet ondertussen weg is.
Ik vertel de agent dat mijn (ex)vriendin met mijn camionnet weg is.
Ik moet dit zelf oplossen omdat ik haar mijn sleutels gegeven heb.
JA, Voor naar huis te rijden en terug.
Dit kan toch niet, dit is toch diefstal al heb ik haar de sleutels gegeven?
Ze neemt haar telefoon niet op en reageerd niet.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mei 2011 23:00

Geen diefstal. Wel niet terugbrengen van uitgeleend goed.
Kunt u één en ander bewijzen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2011 01:51

aangetekend in gebreke stellen en is idd geen diefstal is nu een pure burgerlijke zaak waar de politie niets mee te maken heeft.
Zou oplichting kunnen zijn of misbruik van vertrouwen NADAT de burgerlijke elementen allemaal zijn uitgeput

Reclame

jpc6000
Topic Starter

#4 , 21 mei 2011 11:10

betekend dat dit geen misdrijf is?
Ben nu mijn camionnet reeds 3 weken kwijt.
Ik ga maandag toch bij de politie klacht gaan indienen, zien wat ze gaan doen.
OOk, ze mag mijn camionnet niet gebruiken dan is ze ook niet verzekerd!
en ik moest ook naar de keuring dus ze rijd ook nog eens ongekeurd.
Ik heb reeds 500km gereden naar plaatsen waar ze kan zijn en er vele uren met bezig geweest.
Als ik klacht indien bedreigen haar vriendjes mij ook nog zoals in verleden.
Als de politie belt met haar en onder druk zet kan ik het snelst mijn camionnet terug krijgen, maar of dat de politie dit zal willen doen is maar de vraag.

Franciscus

#5 , 21 mei 2011 15:07

U hebt de camionette gegeven dus KAN het wettelijk nooit diefstal zijn gezien zij het voertuig niet heeft weggenomen.
U hebt ze toelating gegeven en dus is er enkel een contractuele overeenkomst wel mondeling maar het IS en blijft een overeenkomst.
Zoals ik reeds heb gezegd u zal ze aangetekend in gebreke moeten stellen en de LV terugvragen gezien ze zich niet aan de overeenkomst houdt.
U zal de burgerlijke procedure moeten volgen en alle elementen uitputten
U zegt dat ze niet verzekerd is wel gezien u de LV hebt gegeven is ze wel verzekerd.
Wat de schouwing betreft dat is uw verantwoordelijk en daar kan u ze niet voor verantwoordelijk stellen.
Parketten hebben trouwens richtlijnen inzake nu net dit soort zaken. Indien politie PV opstelt in deze fase dus met deze gegevens zal hun officier en zeker hun secretariaat het PV tegenhouden gezien niet strafbaar . Mocht het toch door worden gestuurd zal pdK seponeren zonder gevolg met de vraag aan politie de omzendbrieven eens te lezen.
Als de vriendjes u bedreigen met iets strafbaar wel daarvoor kan je PV laten opstellen.
Als de politie haar onder druk zouden zetten begaan ze een ambtsfout want dat is hun taak niet.
U zal een deurwaarder moeten inschakelen om uw eigendom terug te krijgen.

jpc6000
Topic Starter

#6 , 26 mei 2011 07:38

nee ze heeft mijn camionnet niet weggenomen maar wel er met weg gereden en niet terug gereden.
Juridisch idiote stelling maar ja de WET.
Heb politie gebeld die mijn voertuig achtergelaten had opgemerkt en die heeft haar en haar vriendje gecontacteerd.
Haar vriendje een idiote anarchist (wist niet dat er zo domme anarchisten bestonden) begint als een waanzin te razen dat ik de politie op zijn dak gejaagd heb.
De tweede zin dat die man zegt is al gelogen dus daar komt men bij mij niet ver dat heb ik zo door.
Dat ik mijn camionnet uitgeleend heb dat gebeurd geen tweede keer meer of de Wet zou mogen aangepast worden en onmiddelijk een internationaal opsporings verzoek van het voertuig.
Ik ga vandaag toch klacht indienen wou het gisteren doen maar politiekantoor is maar een paar uur per dag open. En pas 24uur later terug open.
Die klacht is er ook zodat ik kan bewijzen dat ze onterecht met mijn voertuig reed en ik er niet voor verantwoordelijk ben voor haar daden met het LV.
LV Lijdend Voorwerp? ORV is beter Onwettig Rijdend Voorwerp.
Haar opsporen via haar telefoon dat lijkt mij het meest zinnigs maar het is geen misdrijf dus onderzoeksrechter zal dat niet toelaten.
Haar aangetekende brieven haalt ze niet af, ik ken ze. Ze woont zelf niet meer waar ze ingeschreven is.
Kan ik geen Kort geding starten.
Als ik mijn autoverzekering stop zet dan word het voertuig geseint?

Franciscus

#7 , 26 mei 2011 12:55

Lichte vrachtwagen ....
Klacht voor diefstal???? zoals reeds gezegd zal dat zo wie zo geseponeerd worden gezien niet strafbaar.
Wat de brieven betreft die stuurt u naar haar officieel adres en naar haar bij u gekend adres ... maar gezien u haar blijkbaar weet zitten kan u de wagen dan niet terughalen???
Nu na een ' in gebreke stelling' zit men WEL in de richting van misbruik van vertrouwen en zoals gezegd dat is wel strafbaar.
Als u de verzekering opzegt dan ben u het slachtoffer als er iets met de wagen gebeurd.
De kwartieragent kan procedure ambtelijke schrapping (AACB) opstellen en PV wegens niet wonen op de plaats van inschrijving ( correctioneel vervolgbaar) en hiervoor wordt men wel gesignaleerd.

Politie heeft hen aangetroffen ....... hebben ze gezegd waar ????

jpc6000
Topic Starter

#8 , 26 mei 2011 17:30

Ik heb ondertussen klacht ingedient en volgens agent staat camionnet nu geseint en word Bianca opgespoord.
En dat wegens misbruik van vertrouwen.
Politie heeft mij gezegt waar mijn camionnet werd achter gelaten maar als ik contact opneem met agent blijkt de camionnet weg te zijn.
De schade aan mijn camionnet als er iets gebeurd met of zonder verzekering dat moet ik betalen en verhalen op Bianca.
Schade aan derden dat word door verzekering betaald en terug gevraagd aan Bianca.
Ga contact opnemen met verzekeringmaatschappij en vragen wat ik moet doen.

jpc6000
Topic Starter

#9 , 19 jun 2011 14:05

Ik heb via chat met Bianca (de dievegge) geconverseerd, ze bleek toen in Polen te zitten en zou pas binnen 14 dagen terug komen,
:evil: de camionnet had een groot onderhoud nodig (verse olie), rijdt met versleten remmen, enz...
En Bianca is eventjes naar Polen met een inkomen (leefloon)van 50 euro per week.
ze schrijft in onze conversatie dat ik haar mijn camionnet gegeven zou hebben en ze zou kontakt op nemen met haar advocaat als ze terug in Belgie was. :oops:
Ze heeft geen eigendomsbewijs dus dit is absurd.
Ik heb deze conversatie neergelegd bij de politie. :(
Mijn verschillende contacten met politie om zo druk op de ketel te houden zodat er werk word gemaakt om haar en/of mijn camionnet te zoeken word heel flauw behandeld.
Ik ga nu een brief schrijven naar de procureur en hem vragen deze zaak met spoed te behandelen. Daarbij wijzend op het feit dat dit gevaarlijk is want ze rijdt zonder verzekering en met een voertuig niet gekeurd en een groot onderhoud nodig had en dit te vergelijken is met joy-rijden, zo kan ze het voertuig onheroepelijk beschadigen en/of nog erger er een "zwaar" verkeersongeval met veroorzaken. En dit omdat de politie en de gerechtelijke instanties nonchalant waren om aan dit misdrijf de nodige aandacht te besteden.

Fore

#10 , 19 jun 2011 14:23

ze schrijft in onze conversatie dat ik haar mijn camionnet gegeven zou hebben
Gerechtelijk wetboek:
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105

#11 , 19 jun 2011 15:57

Rijden zonder olie is nog geen misdrijf :mrgreen:

Franciscus

#12 , 19 jun 2011 16:08

Rijdt zonder verzekering maar het is uw lichte vrachtwagen dus in eerste instantie bent u verantwoordelijk.
Hoe zou de politie in België controle doen in Polen???
Wel oplettenn inzake wie wat doet.
Politie stelt PV op en doet binnen het kader van haar opdrachten onderzoeken.
het is de PROCUREUR DES KONINGS en of de ONDERZOEKSRECHTER die het respectievelijk opsporingsonderzoek /onderzoek leiden EN de opdrachten geven ...dus geen opdrachten geen verder onderzoek.
Bij controles zal de nplt ingegeven worden en dan zal het nodige gedaan worden. Als dat terug in België is zal het misschien wat makkelijker gaan.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 02 jul 2011 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

jpc6000
Topic Starter

#13 , 19 jun 2011 16:46

Dit bericht van haar was 3 weken geleden dus ik denk dat ze reeds terug is.
De politie heeft mij gezegt dat ik mijn verzekering mocht stopzetten.
Daarbij als er een ongeval gebeurd komt de politie vragen of zij toelating had wat ik ontkennend verklaar dan betaald de verzekering in eerste instantie maar zal de schade op de betrokkene verhalen. Wat mij door de verzekeringsmaatschappij ook werd bevestigd.
Ik heb mijn verzekering nog niet stopgezet maar het einde van de maand vervalt deze en ik zal ze niet opnieuw betalen. Dan i het meer dan 2 maanden dat ze mijn camionnet gestolen heeft.
De klacht van "misbruik van vertrouwen" kan gelden en ze bevestigd en ze weet dat ze mijn camionnet onterecht gebruikt.
Kan toch moeilijk verzekering blijven betalen voor een voertuig waar ik geen controle meer over heb en wachten tot ze ooit ergens tegen gehouden word, ben in jaren niet tegen gehouden.
Voor onderzoeksdaden:
Elk bericht heeft een IP adres dus in wezen kan men het adres gewoon op deze manier vinden,
en de wagen is geseint, dus ook in Polen, ik weet echter niet of de grens in Polen gecontrolleerd word.
Daarbij heeft ze een telefoon dus bij telecom operator weet men binnen straal van 50 m waar de telefoon zich bevind en in een straal van paar 100m bevind zich mijn voertuig, grendel erop met bericht dat ze zich bij de politie moet wenden.
Bij de PV die werd opgemaakt, werd trouwens verwezen naar de procureur voor bijkomende onderzoeksdaden, burgelijke partijstelling info over het onderzoek enz..
Ook word verwezen naar slachtoffer onthaal maar daar vrees ik weinig mee te beginnen.

mava105

#14 , 19 jun 2011 19:37

Ik denk dat jij teveel televisie kijkt. De politie gaan NIET AKTIEF naar uw camionnette op zoek aan de grens, IP adres van computers of GSM verkeer. Ze hebben wel andere dingen te doen.
Ze zal enkel gepakt worden als ze bij toeval in een politiecontrole terecht komt of een ongeval voorheeft waar politie bijkomt. Ik zou mijn verwachtingen serieus bijstellen.

bartvdv

#15 , 19 jun 2011 19:41

Rijdt zonder verzekering maar het is uw lichte vrachtwagen dus in eerste instantie bent u verantwoordelijk.
Ik dacht dat dit niet klopt. Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur om na te gaan of de wagen alle nodige papieren/verzekeringen heeft.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”