dienstencheques

K0ZZM0
Topic Starter

dienstencheques

#1 , 19 jun 2011 15:13

onder het invullen van het vak voor de dienstencheques stellen ze u ook nog volgende vraag:

Hebt u in 2010 beroepsinkomsten verkregen die bij overeenkomst zijn vrijgesteld en die niet in aanmerking komen voor de berekening van de belasting op uw andere inkomsten ? (Steeds door beide samen belaste echtgenoten of wettelijk samenwonenden te beantwoorden !)

ik begrijp de vraag niet goed... kan iemand mij zeggen wat ze bedoelen en wat ik dan moet invullen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 jun 2011 18:42

U moet enkel ja antwoorden als u internationaal ambtenaar bent. Ik vermoed dus dat u telkens neen moet antwoorden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 jun 2011 19:46

onder het invullen van het vak voor de dienstencheques stellen ze u ook nog volgende vraag:

Hebt u in 2010 beroepsinkomsten verkregen die bij overeenkomst zijn vrijgesteld en die niet in aanmerking komen voor de berekening van de belasting op uw andere inkomsten ? (Steeds door beide samen belaste echtgenoten of wettelijk samenwonenden te beantwoorden !)

ik begrijp de vraag niet goed... kan iemand mij zeggen wat ze bedoelen en wat ik dan moet invullen?
Het is inderdaad een merkwaardige formulering die de overheid hier gebruikt en daardoor enigszins misleidend: "Steeds door beide samen belaste echtgenoten of wettelijk samenwonenden te beantwoorden", omdat wat de bedoelde groep van internationale ambtenaren betreft de echtgenoten of wettelijk samenwonenden geen gezamenlijke aangifte mogen indienen maar integendeel verplicht zijn ieder een aparte aangifte als alleenstaande in te dienen.

Dit slechts terzijde. Indien u geen internationale ambtenaar bent vult u "neen" in zoals vermeld door Wanton.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”