Vraagje ivm nalatenschap

herenjas
Topic Starter

Vraagje ivm nalatenschap

#1 , 19 jun 2011 13:16

Hallo,

Ik heb nog een zus. Stel je voor, er gebeurt iets met me, gaat alles dan naar haar?
Zo ja, wat kan ik er aan doen dat dit niet gebeurd? Ik weet iemand die ik als begunstigde kan laten doorgaan.
Wat moet ik daarvoor doen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 jun 2011 18:44

Uw zus is geen reservataire erfgenaam van U. U kan haar onterven door een testament te maken ten gunste van iemand anders. Indien echter (één van) uw ouders nog zou leven , moeten die evenwel 1/4 van uw nalatenschap ontvangen per levende ouder. daar kan u niet buiten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

herenjas
Topic Starter

#3 , 19 jun 2011 19:41

Uw zus is geen reservataire erfgenaam van U. U kan haar onterven door een testament te maken ten gunste van iemand anders. Indien echter (één van) uw ouders nog zou leven , moeten die evenwel 1/4 van uw nalatenschap ontvangen per levende ouder. daar kan u niet buiten.
Bedankt voor uw antwoord.
Vraagje, hoe maak je je testament dan?
Moet je echt heel je inboedel beschrijven, stuk voor stuk, of gewoon erin zetten dat, al mijn eigendom naar persoon puntje puntje gaat?

Mvg

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 jun 2011 19:54

Het volstaat erin te zetten dat je zus de enige erfgenaam is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2011 19:55

Kontakteer hiervoor beter een notaris. Anders loop je zeker het risico een foutje te maken, en is het testament volledig nietig.

wanton

#6 , 19 jun 2011 20:15

Om een geldig testament op te maken moet u het eigenhandig schrijven ,dateren en ondertekenen. U zegt dat u uw nalatenschap laat toekomen aan die persoon. U kan bepaalde delen toekennen of alles. U kan meerdere personen aanduiden , ' gelijk te verdelen.'
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”