opname psychiatrie - bankgegevens

sikkel
Topic Starter

opname psychiatrie - bankgegevens

#1 , 26 jun 2011 22:20

Goeie avond,

Mijn moeder is sinds dinsdagnamiddag opgenomen in de psychiatrie, wegens dementie. Zij is 83 jaar, en haar dementie is sterk verergerd na het overlijden van haar man (mijn vader) in januari dit jaar.
Door haar dementie is was zij elke dag zaken kwijt, zoals geld, bankkaart, paspoort, sleutels, enz.

De dag voor haar opname (waar zij zelf niets van wist) is zij nog bij de bank een nieuwe bankkaart gaan afhalen om haar verloren/verkeerd gelegde bankkaart te vervangen.

Nu blijkt dat de betrokken bank mijn jongere broer (die al jaren niet meer bij ons moeder komt) een brief geschreven heeft waarin gemeld werd dat mijn moeder een nieuwe bankkaart heeft afgehaald. er is nog geen voorlopige bewindvoerder aangesteld omdat er eerst nog talrijke onderzoeken moeten gebeuren naar de ernst van haar dementie.

Mijn vraag: kan de bank dit zomaar doen? waar blijft de privacy van de klanten?
Wat kan hier de bedoeling van zijn?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jun 2011 23:55

Het is perfect mogelijk dat uw moeder jaren geleden uw broer heeft opgegeven als contactpersoon.

Vaoke

#3 , 27 jun 2011 13:10

... en als gevolmachtigde en dat in de meest ruime zin van het woord.

Reclame

sikkel
Topic Starter

#4 , 01 jul 2011 11:38

Bedankt, maar dat is niet het geval.
Ga maandag langs en eens deftig uitleg vragen daar.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”