erfgenamen

josi
Topic Starter

erfgenamen

#1 , 30 jun 2011 10:54

Mijn moeder heeft de nalatenschap van haar man verleden jaar bij zijn overlijden verworpen.
Ze krijgt nu nog steeds brieven gericht aan haar,de erfganaam van haar overleden man alhoewel ze reeds meerdere keren een kopie van afstand nalatenschap aangetekend verstuurd heeft.Dit maakt mijn moeder telkens zeer overstuur.
Hoe kunnen we weten wie de erfgenamen zijn?Haar man had nog kinderen en kleinkinderen.
Mvg,Josi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 30 jun 2011 11:45

Waarover gaan die brieven?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

josi
Topic Starter

#3 , 01 jul 2011 11:49

Brieven van achterstallige betalingen op naam van haar overleden echtgenoot.

Reclame

roharro

#4 , 01 jul 2011 13:58

Brieven van achterstallige betalingen op naam van haar overleden echtgenoot.
Waren ze gehuwd met scheiding van goederen? Zoniet zij dat gemeenschappelijke schulden.

josi
Topic Starter

#5 , 01 jul 2011 14:09

Scheiding van goederen.

wanton

#6 , 01 jul 2011 15:47

Josi , u zegt dat die man nog kinderen en kleinkinderen had. Die zijn de erfgenamen van hun vader of grootvader, tenzij zij ook de erfenis hebben geweigerd. Zijn er geen baktegoeden meer op naam van de man van uw moeder , waarmee bepaalde rekeningen kunnen betaald worden. Anders dient u die rekeningen door te geven aan zijn kinderen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sleper

#7 , 01 jul 2011 19:24

Josi , u zegt dat die man nog kinderen en kleinkinderen had. Die zijn de erfgenamen van hun vader of grootvader, tenzij zij ook de erfenis hebben geweigerd. Zijn er geen baktegoeden meer op naam van de man van uw moeder , waarmee bepaalde rekeningen kunnen betaald worden. Anders dient u die rekeningen door te geven aan zijn kinderen.
vermoedelijk wordt hier "noch" kinderen "noch" kleinkinderen bedoeld

josi
Topic Starter

#8 , 02 jul 2011 10:43

Ik zou gewoon willen weten wie de erfgenamen zijn zodat we de brieven aan de overleden echtgenoot gericht kunnen doorsturen.Maar hoe komen we dat te weten?

roharro

#9 , 02 jul 2011 21:38

Ik zou gewoon willen weten wie de erfgenamen zijn zodat we de brieven aan de overleden echtgenoot gericht kunnen doorsturen.Maar hoe komen we dat te weten?
Voor een correct en compleet antwoord hebben we de familiestamboom van de kant van de overledene nodig.
We beschikken niet over een kristallen bol!!!! (spijtig)
Indien de overledene eigen kinderen had dan zijn die de wettelijke erfgenamen. Maar dat heeft Wanton u reeds geantwoord.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”