Na een lange lijdensweg, heb ik uiteindelijk een goede advocaat gevonden. Ik heb 3 pro deo advocaten en 2 advocaten die ik fors betaalde overleeft.
In de tijd dat ik scheidde was ik zeer depressief en niet instaat om mijn zaak zelf goed te volgen. Mijn psychiater en advocate werkte nauw samen, de en hield de andere instand.
Deze advocate heeft in mijn dossier niets gedaan. Ik betaalde de erelonen contant, buiten een klein bedrag op de kantoorrekening. Van de contant betaalde bedragen kreeg ik uiteraard geen kwitantie(is voor haar zwart geld, maar dat is voor iedereen toch wel duidelijk). Toen ze mij de eindafrekening gaf, heeft ze mij een gedetailleerde staat meegegeven waarin staat welke bedragen ik allemaal betaalde, dus ook de contante bedragen. Ze zei dat ze dat normaal niet deed, maar dan wist ik toch waar mijn centen waren gebleven.
Het kortgeding door haar gepleit , zijn fouten gemaakt dat blijkt nu duidelijk. Ik wil van deze advocate mijn centen terug, ik heb alle middelen en bewijzen in handen dat ze zwartgeld ontving en gebruik maakte van de situatie waar ik toen in verkeerde. Hoe pak ik dit aan?
euh dus het niet krijgen van een ontvangstbewijs is voor u zwart geld ?
Ik weet niet wat u is overkomen maar als uw advocate op haar afrekening een overzicht van cash betaalde rekeningen heeft dan kunt u haar verre van oneerlijkheid beschouwen. Er zijn er een heel pak om niet te zeggen dat je ze niet op één hand kan tellen die dit helemaal niet zouden doen. U mag dus eigenlijk ook een beetje van geluk spreken u had evengoed een advocaat kunnen ontmoeten die nadien zo zwijgen als een graf en ontkennen dat u cash betaalde. U zie niet de eerste zijn die zo gerold wordt. Niet alleen advocaten zouden dit doen maa rnog anderen ook.
Voor de rest: of die advocate dit geld nu aangeeft of niet is eigenlijk uw zorg niet. Dit lijkt mij hier meer te doen om een revanche-oefening dan de bekommernis over het algemeen belang. Wat van belang hebt u er bij of dit ja dan neen in zwart is betaald ? Ze heeft erkent dat ze het van u ontvangen heeft dus ....
En voor uzelf ? tja probeer vrede te vinden in uw hart want iets terug krijgen ?

Uw nieuwe rechtszaak zal u waarschijnlijk extra gaan kosten. U had gewoon pech, iedereen is wel hier en daar nooit echt tevreden over zijn advocaat zeker niet als het resultaatin je nadeel is. De enigen die veeal wel tevreden zijn van hun advocaat zijn meestal de criminelen die minder krijgen dan verwacht.
Spijtig gennoeg bestaat er geen lijst van slecht fungeerende advocaten of andere dienstverleners. Maar wat dan nog. Wat voor de ene een slechte dienstverlener is is voor de andere een goede. dus zomaar een lijst opstellen is uit den bozen. Zelfde is van toepassing voor iedere
andere diensverlener of vakman.