Geprotesteerde factuur

caro65
Topic Starter

Geprotesteerde factuur

#1 , 04 jul 2011 11:41

Hallo allemaal,

kan iemand me zeggen als je bv een factuur aangetekend geprotesteerd hebt, wat de handelaar dan moet doen?

Ik heb op 7/02/2011 een factuur geprotesteerd en nu krijg ik op 04/07/2011 een rekeninguittrekksel van de dienst boekhouding met ook al interesten erbij gerekend. In die tijdspanne heb ik nooit iets gehoord van de handelaar. Kan dat zo maar?

Ik heb ook telefonisch contact opgenomen met de zaakvoerder vooraleer ik het protest verstuurde en hij zei me ook dat de juiste procedure door hen niet werd gevolgd - vandaar mijn protest.

Wat staat me nu te doen? Ik ben nog steeds van plan om de ontvangen factuur van januari 2011 NIET te betalen.

Laten jullie me iets weten?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jul 2011 12:11

Waar gaat dit protest juist over?
Wat werd er verhandeld?

caro65
Topic Starter

#3 , 04 jul 2011 17:24

Waar gaat dit protest juist over?
Wat werd er verhandeld?
Om een lang verhaal kort te maken: mijn auto werd zo gezegd hersteld in garantie. De werkwijze van de garage is : eerst aanvraag doen om zeker te zijn als de herstelling onder garantie valt, dan pas stukken bestellen en herstellen.

Bij mij hebben ze mijn wagen komen afhalen, terug gebracht en gezegd dat de herstelling onder garantie valt.
Een paar dagen later zijn ze mijn auto komen halen en hebben ze die hersteld.

Bijna 14 dagen later krijg ik een factuur van de herstelling ± 665 euro. Daarbij stak een kopie van de car-garantie om te melden dat de herstelling niet onder garantie valt.

Enkele belangrijke data:

auto binnen voor controle en schrijven naar car-garantie: 18 januari 2011
auto binnen voor herstelling: 21 januari 2011
kopie van car-garantie waarin geschreven staat dat onderdeel niet onder de garantie valt: 26 januari 2011

Met als gevolg dat mijn auto al hersteld was vooraleer de garage bericht kreeg dat dit niet onder de garantie valt.

Nu is mijn vraag naar jullie toe: mijn protest werd aangetekend verstuurd op 7/02/2011 en nu pas krijg ik enige reactie, nl een rekeninguittreksel en dit per gewone post.

Reclame

bartvdv

#4 , 04 jul 2011 18:55

Dan vrees ik toch dat je aan het kortste eind zal trekken. De vergissing van de garage is onvoldoende reden om de factuur te protesteren. Het enige waar je op kan aandringen is een commerciële tegemoetkoming.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jul 2011 00:41

regelgeving inzake garantie.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2011 11:06

U hebt op 7/2/11 een aangetekend schrijven verstuurd.

Het niet reageren van de handelaar kan door de rechter beschouwd worden als aanvaarding van wat u in dit schrijven vertelt.

Als u in dit schrijven vermeld hebt dat vooraleer u de wagen hebt laten herstellen de garagist u verteld heeft dat dit onder garantie zou gebeuren, hebt u kans op succes voor de rechtbank.

Over hoeveel geld gaat het? Een proces kost geld, garantie op succes is er niet. Misschien is het beter eens met de garagist te gaan praten en een minnelijke regeling te zoeken.

Creatief

#7 , 08 jul 2011 22:31

Het ging om 665 €. Dus hij kan dit voor de vrederechter laten voorkomen. Dit is niet duur.

Terug naar “Administratief recht”