Ik ben volledig loontrekkende en ben getrouwd in 2009 met een huwelijksakte SCHEIDING VAN GOEDEREN.
Mijn echtgenoot heeft in de afgelopen jaren een minimale inkomst gehad + heel veel schulden (was zelfstandige in hoofdberoep).
Dit jaar hebben wij voor de eerste keer een gemeenschappelijke belastingsaangifte moeten invullen en bleek na de berekening dat wij een aardig bedrag zullen terugtrekken (aangezien ik wel loontrekkende ben + een hypothecaire schuld heb).
Nu is mijn vraag, kan de belastingsdienst beslag leggen op deze terug te trekken bedrag aangezien mijn man schulden heeft aan de belastingsdienst. N.B. Wij zijn getrouwd met een huwelijksakte scheiding van goederen.
Op de berekening is duidelijk te zien dat hij maar recht heeft op een minimaal terug te trekken bedrag. Hier zal de belastingsdienst zeker beslag op leggen aangezien ze dit ook de vorige jaren hebben gedaan (aparte aangiftes).
Nu ben ik 'bang' dat ze misschien ook het recht hebben om dit jaar beslag te leggen op mijn deel ... Heeft iemand hier ervaring mee