diploma en bijna werk

anouck
Topic Starter

diploma en bijna werk

#1 , 30 jul 2011 20:02

één van de kinderen uit mijn man zijn eerste huwelijk is afgestudeert (23 jaar) wij hebben dat via via gehoord . mijn man heeft zijn zoon/ dochter opgebeld en hij/zij zou mogen beginnen werken 15 augustus! wij worden al jaren bedolven onder de rechtzaken van zijn ex vrouw voor meer geld . nu horen we niets, ze meld niets ondanks het feit dat de rechter haar bevolen had de vader op de hoogte te houden van de studies en resultaten. kan mijn man zomaar de alimentatie stoppen voor dit kind ? wij vrezen dus weer moelijkheden !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anouck
Topic Starter

#2 , 31 jul 2011 10:18

is het voldoende dat mijn man voor dit kind de helft van de alimentatie betaald voor de maand augustus ?( begint te werken 15 augustus)

eylis

#3 , 31 jul 2011 12:42

Je betaalt gewoon de maand augustus nog uit. Het kind krijgt zijn/haar look tenslotte ook maar in september.
Dan is er geen discussie.
Kind is afgestudeerd en heeft werk.
Geen onderhoudsplicht meer.
Daar moet je geen speciale acties voor ondernemen. Juridisch zit je juist.
en als de ex van haar oren maakt over centjes (wat ze eigenlijk niet hoort te doen) : als kinderen gaan werken horen ze af te spreken met de ouder waar ze verblijven hoeveel ze gaan bijdragen in de kosten .... voor niets gaat de zon op en als ze alleen gaan wonen zal het nog veel meer kosten :-)

Reclame

anouck
Topic Starter

#4 , 31 jul 2011 16:22

bedankt voor het antwoord. mischien betalen we inderdaad nog de maand augustus door, maar dan enkel voor de miserie die zeker zal volgen! we hebben de hel gezien met mijn man zijn ex-vrouw. nu is het wel zo dat hij /zij ook al in de maand juli aan het werk is tot de 14 augustus, niet als jobstudent, wel in het zwart, fultime maar ja, daar is niet veel aan te doen . jammer dat het niet eerlijk kan verlopen.

eylis

#5 , 31 jul 2011 17:25

niet twijfelen over doorbetalen maand augustus:want zelfs juridisch is er een waterkans dat het echt moet en dan wil je die wellesnietes-heisa er niet ook nog bij.
mbt job in juli kan je niets doen: is overigens als jobstudent: telt niet mee.

lucgescheiden

#6 , 01 aug 2011 15:21

Vele scholen beginnne pas in september, ook die maand zou kunnen tellen voor een jobstudent....???
Officiëel beginnen werken in september betekent dat er pas loon word uitbetaald in oktober...????
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”