Schulden/ Belgisch koppel verblijft op Chaletpark in Nederla

Malo
Topic Starter

Schulden/ Belgisch koppel verblijft op Chaletpark in Nederla

#1 , 03 aug 2011 17:55

Een Belgisch koppel dat vorig jaar uit Spanje vluchtte met een berg schulden en nu op een Chaletpark in Nederland verblijft (adres gekend) en waarvan ik 1 van de schuldeisers ben ( in bezit van schriftelijke schuldbekentenis).
Bij de Politie in Nederland krijg ik als antwoord de klacht moet gebeuren in Spanje, die de klacht dan
overmaakt aan Nederland ( uit ervaring weet ik dat daar niks of weinig van komt)
Nu zijn ze uitgeschreven uit Spanje en verblijven in principe legaal in Nederland.
In België kan ik wel klacht neerleggen bij de Politie, die dit dan doorgeeft naar Nederland. Tegen dan zijn ze weer gevlucht naar een ander adres. ( als het te warm komt, gaan ze lopen)
Actueel werken ze beiden, ze kunnen betalen.
In juni na meer dan 1 jaar zoeken kon ik hun lokaliseren en ik bekwam 1 week later een zeer kleine betaling.
De week erop zou ik weer een betaling krijgen, het vakantiegeld kwam binnen en er was geld van werken die moest binnenkomen, veel beloftes maar niks meer.
Ze zijn weer niet meer bereikbaar, maar ze verblijven er nog steeds.
Hoe moet je dit aanpakken, procederen ja maar dan niet op de dure manier. De politie in Nederland kan niks doen, dit begrijp ik niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2011 18:59

Klacht bij de politie waarvoor???? hebben ze iets strafbaars gedaan???
Als het puur over schulden gaat en een burgerlijke zaak is, dan is politie totaal niet bevoegd.
Politie van Nederland is bevoegd voor de Nederlandse wetgeving wat zouden ze volgens u moeten doen??
Is er een internationaal of Europees aanhoudingsbevel?
Staan ze gesignaleerd als op te sporen???

Malo
Topic Starter

#3 , 04 aug 2011 08:44

Mijn vraag is niet over de Politie, wel hoe aanpakken?
Toch even dit, een schuldbekentenis opmaken, iemand echt helpen en niet terugbetalen is volgens mijn inziens, misbruik van vertrouwen en strafbaar.In België zal de Politie klacht opmaken, gaat dit naar de Rechtbank en ontvangen de schuldenaars een dagvaarding.(nu niet ter zake)
Als je in Nederland dit niet kunt en onmiddellijk naar een advocaat moet stappen is dit zeer duur.
Hoe aanpakken ?

Reclame

Fore

#4 , 04 aug 2011 09:07

Vanwege het feit zich afspeelt in Nederland, probeer het ook eens op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Malo
Topic Starter

#5 , 04 aug 2011 09:34

Ja, maar om te registreren, moet je wel advocaat, of student Rechten zijn, of kan het ook anders...

Fore

#6 , 04 aug 2011 10:25

Neen, dat hoef je niet :)

Je kunt ook als gewoon persoon registreren en iets posten, maar die registratieprocedure van dat forum is gewoon onoverzichtelijk...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Malo
Topic Starter

#7 , 04 aug 2011 11:23

Ok, dank.

Terug naar “Archief”