Hallo,
Aangezien google me niet echt verderhelpt, stel ik m'n vraag hier, in de hoop dat iemand weet wat ik nu best doe.
Ik woon in het Gentse in een rijhuisje met een kleine koer. Het daglicht van m'n keuken en badkamer moet komen van de achterkant van mijn huis. Achter mijn huis loopt de tuin van de achterbuur. In zijn tuin, op 2 meter van mijn huis staat een enorme treurwilg. Qua grootte is hij hoger dan de nok van m'n huis en de takken hangen dan ook tot op mijn dak en in m'n dakgoot. Maar dat is nog het minste...het grote probleem is dat ik niets van daglicht binnenkrijg noch heb ik 1 streepje zon. Zelfs op zomerse zonnige dagen moet ik overdag mijn licht aansteken. Ik word daar lichtjes depri van....
Ik had al eens bij de buurman gehoord om z'n boom te snoeien, maar hij reageerde er niet echt op.
Eergisteren heb ik dan een aangetekende brief gestuurd. Vandaag kreeg ik een brief van hem terug waarin stond dat hij de vijgenboom ging snoeien (die staat vlak tegen de gemeenschappelijke muur) maar dat de treurwilg indien we dat echt wensten wel een beetje gesnoeid kon worden deze winter. Nu ja, daar ben ik niet veel mee, ik vind dat de boom een enorme overlast is, aangezien ik geen daglicht in huis heb...maar aan welke kant staat de wet eigenlijk? Kan ik er voor zorgen dat die boom gerooid word?