deblokkeren bankrekeningen

jupiter
Topic Starter

Re: deblokkeren bankrekeningen

#16 , 06 aug 2011 13:44

beste wanton ; als je het mij vraagt : : rechtmatig misschien maar "terecht" zeker niet. Als de evolutie zo verder gaat krijgen we binnen afzienbare tijd "kinderen" die al overgrootouder zijn maar toch nog altijd reservatair .
Men zegt niet onterecht dat België een surrealistisch land is !
J.P.T.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 06 aug 2011 16:14

beste wanton ; als je het mij vraagt : : rechtmatig misschien maar "terecht" zeker niet. Als de evolutie zo verder gaat krijgen we binnen afzienbare tijd "kinderen" die al overgrootouder zijn maar toch nog altijd reservatair .
Men zegt niet onterecht dat België een surrealistisch land is !
J.P.T.
Vroeger erfde men wel vroeger maar men stierf zelf ook vroeger.....waarschijnlijk "geniet" men nu gemiddeld dus even lang van zijn erfenis dan vroeger (maar rijdt men op dat ogenblik niet meer met een auto maar met een rolstoel).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#18 , 06 aug 2011 17:41

Jupiter ,

u heeft blijkbaar nog niet gehoord van successieplanning. Voornaamste doel is hier dat de erfgenamen een groot deel van hun erfenis krijgen wanneer ze die gelden kunnen gebruiken. Daartoe zijn er heel wat legale middelen om zo iets te bereiken. Ik noemde reeds de schenking , maar er is meer. Voorbeeld : de generation-skip waarbij men , met goedkeeuring van de kinderen , alles aan de kleinkindern overmaakt. Maar , omdat jij dat zou willen , ga ik het huidig systeem niet laten vallen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

jupiter
Topic Starter

#19 , 07 aug 2011 08:38

Je had, tot voor kort, zelfs ook nog een uitweg via de wet op de landverzekeringsovereenkomst. Allemaal middelen die de burger moest gebruikten om te ontsnappen aan de gevolgen van de toepassing van een wetgeving die hij ervoer als "niet meer van deze tijd" ; een beter bewijs van de onaangepastheid ervan kan er m.i. niet zijn !

wanton

#20 , 07 aug 2011 15:52

Beste ,

het is niet omdat in dit/uw geval deze regeling idd misschien misplaatst is , dat ik het algemene principe ga verloochenen. Er is lang gebruik gemaakt van de wet op de landverzekeringsovereenkomst , tot men ontdekte dat daarin een officieel middel zat dat tot onterving kon leiden. Dat achterpoortje is dus gesloten , om het principe te kunnen blijven hanteren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jupiter
Topic Starter

#21 , 08 aug 2011 16:16

summum ius - summa inuria

m.t. Cicero

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”