Ik woon sinds 2005 in en rustige woonwijk, gelegen in woongebied aangrensend aan recreatiegebied.
Sinds kort heb ik nieuwe achterburen, blijkbaar is de achterbuur schrijnwerker en heeft hij een schrijwerkers-attelier aan zijn huis. In de winter heb ik hier geen enkele hinder van ondervonden. Echter sinds het weer beter geworden is vindt hij het leuk om buiten te werken. Met als gevolg dat hij dus van zonsopgang (6u45) tot gemiddeld 20u naast zijn huis aan het schuren (machinaal), frezen, boren, kloppen enz... gaat. De plaats waar hij aan het werk is bevindt zich op een kleine 15m van mijn terras en ook van mijn slaapkamer (gelegen achteraan mijn huis op gelijkvloers).
Bij mooi weer is het dus onmogelijk geworden om op men terras te zitten, een freesmachine produceert tot 100db, zelfs het schuifraam van men living moet ik bij mooi weer dicht houden.
Ik werk in ploegen, na de nacht kom ik om 7u thuis maar veel slapen kan ik niet want dit is het uur dat hij al aan het werk is ...
Mag hij zomaar een schrijnwerkers-attelier beginnen in woongebied? En wat zijn de beste stappen die ik onderneem om hier iets aan te doen?