Probleem is dat er volgens mij helemaal niets op papier staat over de "relatie" tussen de topic-starter en de beheerder/maker (zoals wel vaker het geval is in dit soort "ik-ken-wel-iemand-die-voor-u-een-site-kan-maken" situaties). In dat geval is de topic-starter niet automatisch de opdrachtgever. De maker kan claimen dat hij inderdaad een fan-site gemaakt had van de groep, maar dat hij dit nooit in opdracht van de groep gedaan heeft. In dat geval doet de maker met de content wat hij zelf wil.Als ik me juist herinner zijn maker en beheerder één en dezelfde persoon. Hoe dan ook heeft de maker niet het recht content zomaar te verkopen aan derden zonder toestemming van de opdrachtgever.
Ik lees dat hij wel de facturen voor de hosting en de domeinnaam betaald heeft (aan de provider), maar over het aanmaken en onderhouden door de ex-schoonbroer lees ik niets? (Of ik heb erover gelezen)Facturen voor aanmaken/onderhoud/hosting zijn in zijn bezit.
Ik denk dat er weinig discussie zal zijn over die domeinnaam: die behoort jullie toe, zo simpel is het. (Jullie betaalden de facturen, de domeinnaam is de naam van jullie groep. Die twee redenen zijn meer dan genoeg om de domeinnaam aan jullie toe te wijzen.)Om effe duidelijkheid te scheppen: wij hebben bewijs dat we de hosting hebben betaald tot november van dit jaar.
Dit gaat dus over het "content" stuk. Als jullie daar niet voor betaald hebben, en er staat ook niets op papier, vrees ik dat jullie hier geen aanspraak op kunnen maken, maar ik lees verder in uw post dat het jullie niet om de content te doen is maar de domeinnaam. Ik ben vrij zeker dat jullie die zullen terugkrijgen.Voor de aanmaak van de site en het onderhoud wenstte mijn 'vroegere vriend' geen compensatie. Dit heeft hij zelfs meerdere malen bevestigt via mail.
De naam registreren als merknaam is niet voldoende om een domeinnaam te claimen. Als de huidige eigenaar van een domeinnaam kan aantonen dat hij weldegelijk op een rechtmatige manier de domeinnaam gebruikt, blijft hij eigenaar, of er nu al dan niet een ander "bedrijf" ook deze naam draagt, speelt weinig rol.Verweerder kan nooit aantonen dat de domeinnaam op hem betrekking heeft. Naar aanleiding van deze FARCE hebben we de naam van de groep geregistreerd als merknaam. Op deze manier kan hij zelfs onze naam niet gebruiken, denk ik dan maar.