einde huur

tijgertje77
Topic Starter

einde huur

#1 , 11 aug 2011 21:55

Beste

Ik heb reeds enkele jaren gehuurd bij een immobilienkantoor en had bij het opzeggen van het contract al een andere huurder gevonden. (Het contract liep tot 31 juli maar ben er de 29ste uitgegaan en de huurder kwam de zelfde dag al binnen)
Maar de laatste maand huur heb ik niet betaald omdat ik dacht dat ze het moesten aftrekken van de waarborg (ben ervoor altijd stipt geweest met het betalen van de huur). Ook heb ik het document ondertekend voor de vrijgave van de borg. Ze hadden me niets verteld over die laatste maand huur.

Nu na 2 weken hoor ik er niets meer van en ben bang (dankzij dit forum ook) dat ze me voor de vrederechter gaan slepen.

Kunnen ze me nog aansprakelijk stellen voor de schilderwerken die de huurder nu moet uitvoeren of iets anders?

Dus is het mogelijk dat ze me voor de vrederechter gaan slepen?

grt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 11 aug 2011 22:13

Als u uw volledige waarborg hebt teruggekregen, dan bent u die laatste maand nog verschuldigd. De verhuurder kan hiervoor een zaak aanspannen voor het vredegerecht, maar meer waarschijnlijk is dat u eerst aangetekend in gebreke zal gesteld worden.

Vandebos

#3 , 11 aug 2011 22:18

Het veiligste is zo spoedig mogelijk contact opnemen met de eigenaar om die laatste maand te regelen. Kwestie van te voorkomen dat een geding noodzakelijk wordt na een aangetekende ingebrekestelling.

Reclame

tijgertje77
Topic Starter

#4 , 11 aug 2011 22:41

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de waarborg niet teruggekregen. Mijn redenering (wat niet mag) was: waarborg min 1 maand huur min de index van de afgelopen 3 jaar = er blijft nog over, ze mogen de rest houden dacht ik (aangezien ze toch al een andere huurder hadden gevonden die dezelfde dag eral in ging).

Dus kunnen ze me voor de vrederechter slepen en kan de nieuwe huurder mij de schilderwerken doen aanrekenen?(heb totaal geen schade aangericht en vroeg of alles OK was. Ze zei dat eigenaar diezelfde dag nog mogelijk kon langskomen om alles keer te checken)

...of ben ik paranoia aan het worden.

Probleem is dat ik er niets meer van hoor en bang ben dat ik in de komende weken naar de vrederechter moet.

grt

ps, Vandebos, je zegt dat ze eerst een aangetekend schrijven zouden moeten sturen om die laatste maand huur te ontvangen?
ok, ik lees nu juist dat Lightning dit ook schreef.

(zal paranoia zijn over die vrederechter dus)

Terug naar “Archief”