lening

club1970
Topic Starter

lening

#1 , 16 aug 2011 20:30

Op 20 Februari 2001 zijn mijn ex en ik gescheiden met een onderlinge overeenkomst bij de Notaris.
Er was een lening bij de Citibank die werd afgesloten begin Mei 2000.
Alhoewel we getrouwd waren,was mijn ex toch maar aangeduid als borg in de lening.
Toch waren we beiden akkoord dat de lening voor elk zijn helft zou worden terugbetaald aan de bank.
Dit kwam ze tot op heden niet na, dit terwijl het was opgenomen in de onderlinge overeenkomst.
Daardoor kwam ik in de problemen en moest ik een schuldbemiddeling aanvragen.
Deze bedroeg 8 jaar en 4 maanden en loopt bijna af.
De schulden werden door mij alleen betaald voor een som van 18343 euro.
Mijn vraag is: Kan ik nog steeds mijn deel opeisen en ervoor intresten of een schade vergoeding voor vragen.
Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 16 aug 2011 22:57

Ik heb zo een vermoeden dat jullie getrouwd waren met scheiding van goederen. Dan is in principe de lening alleen van U , tenzij de lening werd gebruikt voor gemeenschazppelijke doeleinden of de opvoeding van kinderen. De bank gaat de borg niet aanspreken als de ontlener in staat is de lkening af te betalen. Is uw bemiddelaar een advocaat , laat hem één en ander nazien.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

club1970
Topic Starter

#3 , 17 aug 2011 08:08

Ik heb zo een vermoeden dat jullie getrouwd waren met scheiding van goederen. Dan is in principe de lening alleen van U , tenzij de lening werd gebruikt voor gemeenschazppelijke doeleinden of de opvoeding van kinderen. De bank gaat de borg niet aanspreken als de ontlener in staat is de lkening af te betalen. Is uw bemiddelaar een advocaat , laat hem één en ander nazien.
Ja de lening is inderdaad van mij , maar inderdaad gebruikt voor gemeenschappelijke doeleinden.
Een scheiding via de Notaris met onderling akkoord, is toch een contract?
En aangezien ze dit getekend geeft , moet ze toch haar contract nakomen. Of niet soms?

Reclame

Terug naar “Archief”