De werkgever, kan een telegram of een bode sturen om u te verwittigen. Waar ik werk, een openbaar dienst, is dit nog altijd zo.
Heu... Goh, nee, ik ga geen commentaar geven. Veel mensen weten gewoon wat ik denk
Telefoon, hoeft niet, je bent niet verplicht telefoon te hebben, je hebt het recht als je telefoon hebt een prive nummer te hebben, het is jouw telefoon, niet van je baas.
Email hetzelfde, je bent ook niet verplicht alle dagen online te gaan, of je brievenbus te lichten. je hoeft ook niet thuis te blijven.
Dat is mijn mening.
Ik deel uw mening. Men kan het je niet VERPLICHTEN.
Maar ik meen wel dat je de gevolgen moet dragen als er dan eens iets mis loopt in de communicatie...
Hoe dat jouw baas je verwittigd is zijn probleem, niet het jouwe.
Ook hier volg ik uw redenering, al ben ik er van overtuigd dat het héél snel WEL jouw probleem kan worden (wat dit topic bewijst).
Natuurlijk kan je baas dat een groot probleem vinden en kan hij je ontslaan, maar dan niet om redenen dat je niet bereikbaar bent.
De baas heeft helemaal geen reden nodig om je te ontslaan. Als hij meent jou te moeten ontslaan wegens niet afdoende bereikbaar, dan mag hij dit, en hoeft hij de reden zelfs niet op te geven...
De baas is in fout en dient de dag te betalen, geen rust, geen verlof, en zeker geen onwettige afwezigheid want je bent niet op de hoogte gebracht dat je het werk moest hernemen.
Dat de TS niet ongewettigd afwezig was, daar kan ik mee akkoord gaan. Ik ga echter niet akkoord dat dit dan maar door de werkgever betaald moet worden.
Stel dat de werkgever 's morgens beslist dat er op de middag terug begonnen wordt met werken, hoe kan hij dan in godsnaam de werknemer verwittigen als hij geen telefoonnummer of e-mail adres heeft?
Dus om het samen te vatten: ik "dol" helemaal niet. Ik geef alleen de opmerking dat een baas wel eens tot ontslag kan overgaan bij dergelijke gebrekkige communicatiemogelijkheden met zijn werknemer. En dit is geen onrealistische piste, hoor, integendeel...
Het is aan de TS om met die raad te doen wat hij wil. Inderdaad, "in theorie" is hij in zijn recht. Maar vergeet niet dat "in praktijk" een baas iemand kan ontslaan zonder een reden op te geven, zolang de opzegtermijn / vergoeding gerespecteerd wordt.