jezelf onterven?

kolleke
Topic Starter

jezelf onterven?

#1 , 17 aug 2011 18:03

Ik stelde mezelf net even de vraag of je jezelf kan laten onterven van bvb je vader?

Ik heb al jarenlang geen contact meer met hem. Ik weet wel dat de kans groot is dat hij schulden heeft gemaakt over de jaren, en ik weet ook dat hij wss over redelijk korte termijn niet meer alleen kan wonen omwille van invaliditeit.
Hij heeft na de scheiding met onze moeder nooit zijn verantwoordelijkheid opgenomen jegens zijn kinderen, en ik ben nu niet bereid om dit dan bij hem wel te doen eens hij in een verzorgingstehuis zal terechtkomen.

Wat zijn de stappen die ik dien te ondernemen om niet verantwoordelijk gesteld te worden indien het allemaal zover is? want komt men niet bij de kinderen aankloppen indien de kosten zijn inkomen overstijgen bij opname?

Met vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 aug 2011 18:56

Men kan wel een erfenis verwerpen, na overlijden erflater.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2011 19:42

Ondertussen kan het rusthuis wel bij u komen aankloppen voor deelname in de onderhoudskosten, samen met uw eventuele broers en zusters.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”