Wie verantwoordelijk?

inge054
Topic Starter

Wie verantwoordelijk?

#1 , 19 aug 2011 13:59

Gisteren door de hevige regenbuien heeft onze onderbuur waterschade geleden via ons terras. Dit is een terras waarop dallen bevestigd zijn op een soort plastiek voetjes. Hieronder lopen aflopen, maar door gebrekkig onderhoud sinds jaren kon het water niet weg en is dit bij onze onderbuur binnengelopen. Wij huren alletwee. Mijn vraag is:
1. wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van dit terras, buiten dagelijks onderhoud wat door ons gebeurt?
2. ze hebben hier dus gisteren ons terras opengelegd om aan deze aflopen te kunnen en ja nu vandaag ligt alles hier open en de onderbuur doet al wat moeilijk over wie dit zal moeten herstellen. Hij stelt dat dit via onze verzekering moet, maar wij zijn enkel verzekerd voor inboedel als huurders. Dan zal dit via onze familiale verzekering moeten volgens hem. Volgens mij is dit voor de verzekering van de verhuurder gezien hij volgens mij de aflopen onder het terras moet onderhouden.

Enige raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 aug 2011 14:02

1) onderhoud houdt eveneens onderhoud van deze aflopen in. (het is een gekend probleem in vele flatgebouwen)

2) u dient uw familiale aan te spreken en eens te kijken wat uw huurdersverzekering brand eventueel dekt.

inge054
Topic Starter

#3 , 19 aug 2011 14:13

Ik dacht dat enkel onderhoud van aflopen moest als dit gemakkelijk toegankelijk was, niet als je eerst moet de dallen van het terras gaan openleggen. Bovendien is ons ook nooit gewezen op het feit dat er daar aflopen liggen. Dit is een redelijk groot terras en de aflopen konden dus bij wijze van spreken overal liggen. Bij het openen gisteren van de tegels lag er al een serieus pak vuil onder dat er waarschijnlijk al langer ligt dan wij daar wonen.
Het terras kunnen wij gewoon zelf herstellen, ware het niet dat bij het wegnemen van de tegels enkele van die voetjes gebroken bleken door waarschijnlijk ouderdom.

Reclame

josi

#4 , 19 aug 2011 15:29

Misschien best eens contact opnemen met de huurdersbond!

Terug naar “Huren”