Mijn ouders zijn gescheiden (mijn vader is niet in het land en daar heb ik al geen contact meer mee sinds mijn 9e)
mijn mama is al sinds mijn 3 jaar met iemand anders samen, ze zijn niet getrouwd maar feitelijk samenwonend en hebben kinderen.
Er is een paar keer sprake geweest van mij te adopteren maar omdat mijn biologische papa lastig deed is dat er nooit van gekomen.
Mijn 'ouders' (mama en 'stief'papa) hebben al een aantal jaar problemen, maar ze lossen die steeds weer op, alleen dreigt mijn 'stief' papa iedere ruzie weer dat hij ons buiten gaat smijten (mij en mijn mama), dan brengen we meestal de nacht door in de auto en zoekt hij ons als hij afgekoeld is. Nu sinds 2 jaar werkt mijn mama niet meer en ik ben meerderjarig en student.
Het laatste jaar gaat het steeds slechter tussen hen, en ben ik gaan zoeken naar een oplossing voor het geval dat hij mij echt buiten smijt.
Het OCMW zegt dat ik recht heb op een minimum leefloon moest het op het ergste uitdraaien, maar aangezien mijn ouders onderhoudsplichtig zijn tot mijn 25ste als ik studeer zouden zij een aanmaning krijgen om mij financieel bij te staan,
mijn vraag is nu kunnen ze dat aan mijn 'stief' vader vragen? Want mijn mama heeft geen inkomen dus zij zal het alleszins niet kunnen.
Ik weet niet of het er iets toe doet maar ik sta wel al jaren ten laste van hem.
dank bij voorbaat