Stalking van collega

Benedictus
Topic Starter

Stalking van collega

#1 , 17 jul 2011 19:24

Ik heb een collega gedurende 2 jaar ernstig gestalkt. Ik ben gehoord gewwest door de politie en onderzoeksrechter. Ik ben vrijgelaten onder voorwaarden en leef deze voorwaarden na.
Eén van deze voorwaarden betreft psychiatrie, ik heb mij dan ook laten opnemen.
De aanleiding hiervoor is dat ik mij diep gekwetst voelde door haar. Een vriendachappelijke relatie is hier omgezet tot een ernstig vijandelijke relatie die zelfs van haar kant inspeelde op mijn overleden vader. Eigenlijk wondes die niet meer helen. dit is van mijn kant vermoedelijk ook zo bij haar.
Ondertussen besef ik wat ik die vrouw heb aangedaan en heb diep berouw voor mijn stalkgedrag. Gezien het contactverbod is er geen enkele vorm van excuses mogelijk.
Ik heb wel volgende ondernomen:
- ik ben reeds een half jaar in behandeling in de psychiatrie.
- ik heb er uiterst voor gezorgd dat contact met haar vermeden wordt, immers ik schaam mij ernstig voor wat ik gedaan heb en wil niet meer onder haar ogen komen.
- ik heb via mijn advocaat haar aangeboden om over te gaan tot een spontane schadevergoeding.

Verder heb ik enorme angst voor de uitspraak van de correctionele rechtbank. Ik ben nog nooit met justitie in aanraking geweest en heb een blanco strafdossier. Ik ben altijd eerlijk, rechtvaardig en behulpzaam geweest voor iedereen, mijn enige nadeel is mijn persoonlijkheidsprobleem, dat bepaalde emoties veel te diep zaten en ik daarom mijn woede niet meer onder controle had. Gaat deze ene stomiteit mijn leven ruineren???? Ik werk nu reeds maanden aan mezelf.
Ik ben vader van 3 kinderen, heb een vrouw en vast werk. Ik ben zeer actief in het verenigingsleven. Wanneer ik in de gevangenis tercht kom gaan vele mensen mij missen en zal ik mijn werk verliezen.

Ik kan volledig garanderen dat recidive zich niet gaat voordoen en dat ik in de therapieen heb geleerd hoe ik met kwetsende gevoelens moet omgaan. Dit wil ik echt niemand meer aandoen.

Ik wil echt terug een stabiel leven en heb er alles voor over om dit te bekomen.

Deze ingesteldheid zal ik bij de correctionele rechtzaak ook mededelen aan de rechter. Ik hoop op opschorting. Hoe groot is volgens jullie de kans dat ik dit krijg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jul 2011 16:57

Niemand hier kan met 100% zekerheid de uitspraak van een rechter voorspellen, maar als ik zo afga op wat je hier vertelt (en het stalken "enkel" uit achtervolgen / lastigvallen bestaat, dus geen geweld, vernielingen of dergelijke), denk ik eerder aan een voorwaardelijke, dan aan een effectieve straf. Dat je je nu voorbeeldig gedraagt en een normaal beroeps en sociaal leven hebt, spreekt in uw voordeel. Een rechter gaat dit alles echt niet zomaar kapot maken, als de feiten niet zwaar genoeg zijn. Maar nogmaals, het hangt van de rechter af, en de daden die u gesteld hebt onder wat u "stalking" noemt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 27 jul 2011 12:31

Klopt.... men zal eerder naar 'herstel en genezing gaan dan effectieve bestraffing.... maar dan mogen er zeker geen nieuwe feiten meer zijn veel kans voor opschorting...
PS tegenpartij MOET wel akkoord gaan en gee schade hebben of volledig vergoed zijn...

Reclame

Benedictus
Topic Starter

#4 , 12 aug 2011 11:33

Ik heb nog een bijkomende vraag.
Ondertussen heb ik mijn diagnose gekregen vanuit diverse onderzoeken in de psychiatrie. Ik zou autismespectrumstoornis hebben, of m.a.w. "licht autistisch" zijn. Dit verklaart echter veel wat de gedragingen t.o.v. mijn slachtoffer betreft.
Hier zijn ook voordelen aan verbonden: de kans dat een autist recideveert is quasi 0, negatieve ervaringen worden echter opgenomen in mijn levenstructuur die er voor zal zorgen dat herhaling vermeden wordt (leerproces!). Bovendien zijn de voorwaarden die ik gekergen heb, zeer duidelijk - als autist klamp ik mij dan ook zeer sterk vast aan deze voorwaarden en leef deze zeer stipt na.
Ik vind het zeer belangrijk dat de rechter kennis heeft van mijn autisme, maar dit is echter medisch geheim, m.a.w. ik wil niet dat iedereen plots weet dat ik autistisch ben.
Nu mijn vraag: Kan ik dit op voorhand aan de rechter mededelen, of kan ik vragen om de zitting achter gesloten deuren te houden?

Franciscus

#5 , 23 aug 2011 15:46

Medische gegevens vallen zow ie zo onder medisch ( beroepsgeheim) ... de rechter zal er via zijn aangestelde 'medisch' deskundige wel toegang toe hebben ttz de conclusies.
Uw advocaat zal u zeker kunnen helpen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”