Ik heb een collega gedurende 2 jaar ernstig gestalkt. Ik ben gehoord gewwest door de politie en onderzoeksrechter. Ik ben vrijgelaten onder voorwaarden en leef deze voorwaarden na.
Eén van deze voorwaarden betreft psychiatrie, ik heb mij dan ook laten opnemen.
De aanleiding hiervoor is dat ik mij diep gekwetst voelde door haar. Een vriendachappelijke relatie is hier omgezet tot een ernstig vijandelijke relatie die zelfs van haar kant inspeelde op mijn overleden vader. Eigenlijk wondes die niet meer helen. dit is van mijn kant vermoedelijk ook zo bij haar.
Ondertussen besef ik wat ik die vrouw heb aangedaan en heb diep berouw voor mijn stalkgedrag. Gezien het contactverbod is er geen enkele vorm van excuses mogelijk.
Ik heb wel volgende ondernomen:
- ik ben reeds een half jaar in behandeling in de psychiatrie.
- ik heb er uiterst voor gezorgd dat contact met haar vermeden wordt, immers ik schaam mij ernstig voor wat ik gedaan heb en wil niet meer onder haar ogen komen.
- ik heb via mijn advocaat haar aangeboden om over te gaan tot een spontane schadevergoeding.
Verder heb ik enorme angst voor de uitspraak van de correctionele rechtbank. Ik ben nog nooit met justitie in aanraking geweest en heb een blanco strafdossier. Ik ben altijd eerlijk, rechtvaardig en behulpzaam geweest voor iedereen, mijn enige nadeel is mijn persoonlijkheidsprobleem, dat bepaalde emoties veel te diep zaten en ik daarom mijn woede niet meer onder controle had. Gaat deze ene stomiteit mijn leven ruineren???? Ik werk nu reeds maanden aan mezelf.
Ik ben vader van 3 kinderen, heb een vrouw en vast werk. Ik ben zeer actief in het verenigingsleven. Wanneer ik in de gevangenis tercht kom gaan vele mensen mij missen en zal ik mijn werk verliezen.
Ik kan volledig garanderen dat recidive zich niet gaat voordoen en dat ik in de therapieen heb geleerd hoe ik met kwetsende gevoelens moet omgaan. Dit wil ik echt niemand meer aandoen.
Ik wil echt terug een stabiel leven en heb er alles voor over om dit te bekomen.
Deze ingesteldheid zal ik bij de correctionele rechtzaak ook mededelen aan de rechter. Ik hoop op opschorting. Hoe groot is volgens jullie de kans dat ik dit krijg.