Privewoning inbrengen in een onderneming?

Andyth001
Topic Starter

Privewoning inbrengen in een onderneming?

#1 , 15 aug 2011 19:17

Hallo

Ik weet niet onder welke categorie ik het moet zetten, dus mocht het verkeerd staan mag het correct geplaatst worden :)

Is het mogelijk om een prive woning/appartement ( reeds aangekocht voor de onderneming is opgericht) in te brengen in een onderneming?
Wat gebeurd er dan met de lening die erop zit? Word deze dan ook in de onderneming ingebracht?

Wat zijn dan alle dingen waar rekening mee gehouden moet worden? (kostprijs,papieren,tijdsduur,....)

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2011 19:33

Probeer zoveel mogelijk privé en zaak apart te houden dit is de beste raad die ik kan geven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Andyth001
Topic Starter

#3 , 16 aug 2011 20:13

Hela

Ja absoluut, het appartement waarin ik woon blijft prive. Maar ik was aant denken om nog een appartement te kopen en te verhuren en dan na achter een bepaalde tijd nog 1. En die 2 appartementen dan in een onderneming in te brengen, omdan vandaar uit verder uit te bouwen

Reclame

denlowie

#4 , 17 aug 2011 16:39

Je zou toch beter je tweede woning onmidelijk kopen op de vennootschap, want voor een woning in een vennootschap in te brengen zal je rechten moeten betalen en dit kan zeer oplopen, hoeveel dit op het ogenblik is weet ik niet meer , te lang geleden.

Andyth001
Topic Starter

#5 , 20 aug 2011 10:16

Ah ok. Weet ge toevallig waar ik daarvoor moet zijn? Zo voor te weten hoeveel rechten ik moet betalen?

denlowie

#6 , 20 aug 2011 10:36

De notaris is daar de man voor, en inlichtingen bij een notaris is altijd gratis.

Andyth001
Topic Starter

#7 , 24 aug 2011 18:27

ok dan ga ik me eens bevragen. Thx

Terug naar “Andere”