hi iedereen,
wij zijn een nieuw samengesteld gezin met 4 kinderen... 5j geleden ben ik erbij gekomen als stiefmama, toen ging alles nog relatief goed... nu zijn er immens veel problemen die de kop op gestoken hebben met mijn 15jarige stiefzoon... hij doet niets anders dan zich misdragen... eerst begon het met het stelen van sigaretten en geld uit onze portefeuilles... dan later strooptochten int midden van de nacht door het huis, op zoek naar iets bruikbaars... van daaruit begon het gewelddadige gedrag op school. hij heeft een paar medeleerlingen toegetakeld tot hij definitief geschorst was... van daar naar een internaat... daar in 1 jaar tijd verschillende misdrijven gepleegd waaronder een overval op een oude dame, opzettelijke slagen en verwondingen,...
we hebben al dossiers bij bijzondere jeugdzorg, jeugdrechter, centrum geestelijke gezondheid,...
en daar ist allemaal veel blabla maar weinig daden... ondertussen zit mijn stiefzoon dus aan de drugs, weigert hij elke vorm van meewerken... de situatie is onleefbaar. liefst zouden mijn man en ik hem zien verdwijnen. we hebben alle hoop op verbetering opgegeven en ook de hoop in de overheidsinstanties is ver te zoeken momenteel... de bom staat hier op ontploffen.
mijn vraag naar jullie toe is: kunnen we hem het huis uitzetten? andere instanties aanspreken? hem laten weghalen?
bij zijn moeder kan hij ook nie terecht want hij is daar, zoals bijna overal, nie meer welkom wegens stelen, geweld, bedrog en drugs....
wie kan mij nog wa nuttige info geven aub?