GELUIDSOVERLAST - Gemeentebestuur onverschillig !!!

MATTERHORN
Topic Starter

GELUIDSOVERLAST - Gemeentebestuur onverschillig !!!

#1 , 25 aug 2011 08:35

Hallo enkele maanden geleden schreef ik :

Geplaatst: 19 feb 2011 15:06
Hallo,
Ik woon nevens een Delhaize en op het dak van dit grootwarenhuis draaien er motoren om de diepvriezers, frigo's enz... te doen werken
Deze motoren staan op een plat dak dat op dezelfde hoogte ligt als onze slaapkamer( slaapkamer bevindt zich aan de achterkant van de woning)
Is er iemand die weet welke preventieve maatregelen er wettelijk verplicht zijn om de geluidsoverlast van deze motoren te doen beperken aangezien deze winkel in een woongebied is gelegen.
Weet er iemand raad a.u.b.Dank bij voorbaat
Hallo (geplaatst 25.08.2011)
Ik ben te weten gekomen dat het grootwarenhuis die de geluidsoverlast veroorzaakt sinds 5 april 1995 (aflevering vergunning) zich nog steeds niet in regel heeft gesteld met de voorschriften uitgevaardigd door VLAREM 1. De uitbater van het grootwarenhuis veegt er zijn voeten aan en zegt dat men met geld iedereen kan omkopen. De vrouw van de eigenaar van het warenhuis zit in de gemeentraad en in dezelfde politieke partij als de burgemeesteer : RESULTAAT : het gemeentebestuur reageert niet !!!!
Moet ik mij wenden tot de provinciegouverneur om deze wantoestand aan te klagen !!!

Graag een reactie a.u.b.
Vele groeten :idea: :?: :!: ___________
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2011 12:13

milieupolitie - brief procureur des Konings.

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 26 aug 2011 17:24

Hallo Franciscus

Bedankt voor uw reactie

Vele groeten
PLUK DE DAG

Reclame

waldek2

#4 , 26 aug 2011 20:07

U kan een geluidsmeting eisen. Als de milieudeskundige van je gemeente zelf niet bevoegd is ( tweejaarlijks examen of zoiest ) om geluidsmetingen te doen, dan heb je recht om aan de burgemeester te vragen dat die de provinciale milieudeskundige een meting komt doen. Dat staat zo in een of ander decreet. Het nadeel is wel dat de gemeente de kosten moet betalen, en die gaan jullie dus proberen afschepen. Vermits geluidsoverlast 's nachts de gezondheid schaadt daarom kan de burgemeester maar best de hint krijgen dat hij geen keuze heeft. De wetgeving over geluidsoverlast geeft je het recht op die meting. Als het allemaal te duur is dat hij dan zijn eigen gemmentelijke milieudeskundige een cursus geluidsmeting laten volgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 aug 2011 22:51

Milieupolitie is ook bevoegd weten heel goed hoe ze dit moeten oplossen ( meestal in grote zones eigen dienst)

waldek2

#6 , 27 aug 2011 07:21

"Milieupolitie is ook bevoegd" .. het is inderdaad zo dat dit afhangt van de plaats waar men woont.
Men vraagt daarom aan het college of de gemeente via e-mail (info.@<?xyz?>.be ) of brief : "welke dienst wordt door het college gecontacteerd om een geldige geluidsmeting incl. rapport te laten uitvoeren mocht het college daartoe de opdracht geven ?". En het college gaat een antwoord sturen.

MATTERHORN
Topic Starter

#7 , 27 aug 2011 08:15

Hallo
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik ga een klacht indienen bij de procureur des konings te Dendermonde.
Het verdere verloop zal ik dan later hier mededelen
Vele groeten
PLUK DE DAG

waldek2

#8 , 27 aug 2011 09:41

"Ik ga een klacht indienen bij de procureur des konings te Dendermonde."
NIET DOEN .. !!!
Ten eerste als je succes hebt is het en rechtsgeding en dn kan je jarenlang niets anders doen dan wachten.
Ondertussen mag niemand zich mengen in het lopend rechtsgeding.
Als je de geluidsoverlast wil oplossen in een redelijke termijn.. dan de zaak buiten het gerecht houden in een 1e poging.
DUS NIET DOEN ..
Als je geen enkele aangetekende brief in je bezit hebt die bewijst dat je in een ernstige graad geprobeerd
hebt de zaak met een gesprek op te lossen ..
Als je geen enkele poging gedaan hebt via een gratis minnelijke schikking in het vredegerecht ..
DAN NOGMAALS NIET DOEN ..
Ik weet waarover ik spreek .. ik ben ooit geroepen, na brief aan de procureur des Konings o.a. wegens
klacht van opzettelijke geluidsoverlast incl. videobewijzen, geweldpleging tegen mij en mijn vrouw, bij de substituut ..
met 15 PV's bij de politie, met vergadering bij e politie en 2x vredegerecht minnelijke schikking ..
Antwoord substituut : wij het parket doen geen misdrijven, wij doen enkel misdaden.
- misdrijf : is iemand minder dan 5 dagen werkonbekwaam slagen
- misdaad : is een mes in iemands buik steken
- PV wordt dus door het parket niet geseponeerd als iemand 5 dagen of meer werkonbekwaam is geslagen. En dat is het pas een misdaad als de dader 4 jaar later wordt veroordeeld door een rechter. In die 4 jaar onstaan een berg an briefwisselingen en onbelangrijke onderzoeken.
Antwoord substituut op mijn video-bewijsstuk van diefstal op mijn eigendom : opgepast of wij klagen U aan wegens schending van de privacy ( vn een dief )

waldek2

#9 , 27 aug 2011 09:52

Ik heb zelf ooit een geluidsmeter aangekocht. Ik kan die uitlenen. Ik heb hem al 3 jaar niet meer gebruikt. Matterhorn, je bent van welke gemeente ?

MATTERHORN
Topic Starter

#10 , 28 aug 2011 10:38

Hallo waldek 2
Bedankt voor uw uitleg.
Ik ga uw raad opvolgen en langs een andere weg proberen mijn gelijk te halen
Ik durf mijn gemeente hier niet te vermelden
Ik heb een goed contact met de milieudienst van Gent en ga proberen het langs deze weg op te lossen.

Nogmaals bedankt voor je goede raad!!! :o :!: :wink: :!:

Nog een goed week-end toegewenst aan iedereen die dit hier leest
Vele groeten
PLUK DE DAG

Swift

#11 , 27 sep 2011 12:29

En, heeft u al verder nieuw in de zaak?

MATTERHORN
Topic Starter

#12 , 07 okt 2011 15:52

Er is nieuws.

Ik heb bijna een hallf uur gebeld met de dienst van de gewestelijke commissaris van de provincie Oost-Vlaanderen te Gent en tegen een verantwoordelijke aldaar alles uitgelegd.
Men gaf mij de raad met de verantwoordelijke van de milieudienst alhier op het gemeentehuis nog eens te praten en als er dan nog niets gebeurd een klacht neer te leggen te Gent.
Men zou mij dan te Gent ook willen helpen o.a.hoe ik mijn klacht moet neerleggen. Toen ik dit op de milieudienst van de gemeente alhier heb gezegd werd men zenuwachtig en heeft men mij een é-mail getoond waarin stond dat er nieuwe motoren zijn besteld door de uitbater alsook dat men mij gaat inlichten over de vorderingen van het dossier, dit omdat ze nu weten dat ik een stok achter de deur hou.

Vele groeten :mrgreen: 8_)
PLUK DE DAG

Terug naar “Archief”