Hoewel u gelijk heeft, is dit nog steeds een juridisch forum, waar juridisch advies wordt gegeven, en daar is het advies van Tom het enige correcte: heeft u deze overeenkomsten op papier? Indien niet, wordt het bestaan hiervan moeilijk om te bewijzen.Ja maar Tom zeg,....met alle respect maar als jij eens wat hulp nodig hebt, en de persoon staat daar met een bundel documenten, die in 3-voud moeten worden opgemaakt, met getuigen, gelegaliseerd natuurlijk door een bevoegd persoon met de juiste stempels, enzovoorts enzoverder.
Feit is dat Mevrouw eens iemand wou helpen en daar niets, maar ook niets voor terugkrijgt. Is altijd hetzelfde in deze maatschappij. Velen roepen om verdraagzaamheid, hulp, steun,... maar wie zijn juist die mensen die dat vragen ? Waarschijnlijk dat soort lieden van het topic. Krijgen, maar vooral niets teruggeven. En heb je er complimenten of een mening op, dan ben je alvast een onverdraagzame.
Gisteren ook een staaltje gezien in het programma 'Volt' Over spelende kinderen. En als je mijn mening daarover wil, wel ik sta alvast achter Ivan Sonck en de buren van dat kinderverblijf in Brugge.
ik vind 20 euro per dag geen liefdadigheid, maar een correcte vorm van vergoeding (ofz zelfs nét iets te duur). 600 euro voor matras in de badkamer + eten heeft imho niks met liefdadigheid te maken. Vind ik dus niet meer dan een contractuele huur-verhuurder verhouding , waar die persoon tekort in kwam.Ja maar Tom zeg,....met alle respect maar als jij eens wat hulp nodig hebt, en de persoon staat daar met een bundel documenten, die in 3-voud moeten worden opgemaakt, met getuigen, gelegaliseerd natuurlijk door een bevoegd persoon met de juiste stempels, enzovoorts enzoverder.
Feit is dat Mevrouw eens iemand wou helpen en daar niets, maar ook niets voor terugkrijgt. Is altijd hetzelfde in deze maatschappij. Velen roepen om verdraagzaamheid, hulp, steun,... maar wie zijn juist die mensen die dat vragen ? Waarschijnlijk dat soort lieden van het topic. Krijgen, maar vooral niets teruggeven. En heb je er complimenten of een mening op, dan ben je alvast een onverdraagzame.
Gisteren ook een staaltje gezien in het programma 'Volt' Over spelende kinderen. En als je mijn mening daarover wil, wel ik sta alvast achter Ivan Sonck en de buren van dat kinderverblijf in Brugge.
Een simpel A4-tje met de afspraak op genoteerd, datum erop en door beiden ondertekend, had al een begin geweest. Ik spreek uiteraard het gedrag van de geholpen persoon niet goed, maar juridisch gezien was het naïef van de topic starter om niets op papier te zetten, zeker aangezien ze 20 € per dag wou voor de onkosten. Nu heeft ze niets om op verder te gaan. Verloren zaak...Ja maar Tom zeg,....met alle respect maar als jij eens wat hulp nodig hebt, en de persoon staat daar met een bundel documenten, die in 3-voud moeten worden opgemaakt, met getuigen, gelegaliseerd natuurlijk door een bevoegd persoon met de juiste stempels, enzovoorts enzoverder.
Ik heb ooit eens een vonnis gelezen waarin letterlijk in stond dat de 'feiten als bewezen worden geacht' terwijl er niets van bewijs was,....Hoewel u gelijk heeft, is dit nog steeds een juridisch forum, waar juridisch advies wordt gegeven, en daar is het advies van Tom het enige correcte: heeft u deze overeenkomsten op papier? Indien niet, wordt het bestaan hiervan moeilijk om te bewijzen.Ja maar Tom zeg,....met alle respect maar als jij eens wat hulp nodig hebt, en de persoon staat daar met een bundel documenten, die in 3-voud moeten worden opgemaakt, met getuigen, gelegaliseerd natuurlijk door een bevoegd persoon met de juiste stempels, enzovoorts enzoverder.
Er zijn voorbeelden legio van uitspraken die totaal anders zijn in beroep, Europees Hof, Raad van State en ga maar door.Niemand belet de TS om alsnog een rechtzaak aan te spannen. Wij geven hier enkel de raad om dit niet te doen aangezien ze zo goed als geen kans maakt om te winnen. Maar 100% zekerheid bestaat uiteraard nooit.
Ik vrees dat u de topic starter valse hoop geeft. Er zullen inderdaad wel zaken gewonnen zijn met weinig bewijs, maar de TS de indruk geven dat ze een goede kans maakt dit te winnen als er een rechtzaak van komt, vind ik niet echt een correct juridisch advies, hier op dit forum. Maar dit is mijn mening.Er zijn voorbeelden legio van uitspraken die totaal anders zijn in beroep, Europees Hof, Raad van State en ga maar door.
Ik ben er vast van overtuigd dat hier advocaten zitten die zaken gewonnen hebben zonder al te veel bewijs hoor. Zelfs in kleinere zaken.
Dat heb ik niet gedaan.Ik vrees dat u de topic starter valse hoop geeft. Er zullen inderdaad wel zaken gewonnen zijn met weinig bewijs, maar de TS de indruk geven dat ze een goede kans maakt dit te winnen als er een rechtzaak van komt, vind ik niet echt een correct juridisch advies, hier op dit forum. Maar dit is mijn mening.Er zijn voorbeelden legio van uitspraken die totaal anders zijn in beroep, Europees Hof, Raad van State en ga maar door.
Ik ben er vast van overtuigd dat hier advocaten zitten die zaken gewonnen hebben zonder al te veel bewijs hoor. Zelfs in kleinere zaken.
Er staat niets op papier , dat is het net .Wat staat er juist op papier? Hebt u een overeenkomst getekend in verband met die 20 € per dag die betaald ging worden? Hebt u een bewijs van de verkoopsovereenkomst van de spulletjes (anders kan de tegenpartij steeds beweren dat u ze kado gegeven hebt)? Ik vrees dat u weinig zal kunnen doen als er niets op papier staat.