Sanitair voor bezoekers

Josephien
Topic Starter

Sanitair voor bezoekers

#1 , 01 sep 2011 23:27

Ik werk als vrachtwagen chauffeur en ben dus voornamelijk afhankelijk van het sanitair wat ik onderweg tegen kom.
Als vrouw is het niet zo evident om tegen een boom of mijn eigen wiel te pissen. 8_)
Openbare gebouwen zijn meestal wel voorzien van sanitair, soms met soms zonder douche, soms proper soms verschrikkelijk smerig. Maar ze zijn er.
Nu is er een fabriek waar wij met de firma heel vaak gaan laden/lossen net als nog heel veel chauffeurs.
Daar is voor ons voorzien: 1 toilet, 1 urinoir, een wasbak met zeep maar niks voor handen te drogen en een douche,dit voor alle chauffeurs, mannen en vrouwen.
Voor werknemers is die wetgeving daarrond eenvoudig terug te vinden en dan zou dit niet wettelijk zijn.
Deze ruimte is 80% van de tijd verschrikkelijk smerig, vandaag had ik voor de 2de keer mijn mond open getrokken dat ik het niet vond kunnen dat de urinoir weeral overliep en dat je door de urine moest lopen om bij het toilet te komen om die dan ook vol urine aan te treffen... (Dit is 1 van de minst erge dingen daar :? )
Wat was het gevolg? De verantwoordelijk sluit deze ruimte met als gevolg nergens geen beschikbaar sanitair voor de chauffeurs die dit fabriek moeten bezoeken.
Hij beweert dat hij niet verplicht is sanitair voor ons te voorzien maar daar twijfel ik dus aan...
Ik hoop in ieder geval stiekem dat de parking daar morgenvroeg vol drollen ligt! :twisted:
Ik hoop dat iemand van jullie mij hier mee kan helpen want als ik tegen die verantwoordelijke in wil gaan moet ik een waterdicht argument hebben. :wink:

Groetjes Josephien

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 02 sep 2011 14:18

zoals u zegt u bent geen werknemer van het desbetreffende bedrijf dus u kan hen ook die regels niet opleggen.
Bij ons in de bouwsector is het probleem identiek. Er werken zowel mannen als vrouwen op tijdelijke plaatsen.
Maar wij van den bouw kunnen blijkbaar een lichamelijk klok bouwen die zegt dat we overdag weinig of niet naar
the royal palace moeten gaan.
Ps Plassen is wel een veel mooier woord om te gebruiken dan pissen. Zeker voor een dame :o)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Josephien
Topic Starter

#3 , 02 sep 2011 19:24

Ik werk ook al even in de transport en heb ook zo een klokje maar wij doen ook overnachtingen, ook op de parking van desbetreffend bedrijf. De meeste moeten 9 tot 11u daar stil staan. In de bosjes gaan mag niet want da's openbare zedenschennis, op de parking mag ook al niet... Ken jij iemand die 11u niet naar het toilet moet??
Ik heb me laten wijs maken dat iedereen die naar het toilet wil of een glas water wil daar recht op heeft, eender waar en bij wie...
Ik vraag me af of er een wetgeving is die weigeren van sanitair gebruik omschrijft??

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 sep 2011 10:43

nee, daar is geen wetgeving over (al dacht ik dat men wetgeving voor mensen met een erkend medisch probleem ging maken).

En een vrachtwagenchauffeur kan van een extern bedrijf geen toilet eisen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 sep 2011 11:59

Misschien is een tentje en een camping WC de oplossing?

ganapathi tantra

#6 , 03 sep 2011 15:04

Ik werk ook al even in de transport en heb ook zo een klokje maar wij doen ook overnachtingen, ook op de parking van desbetreffend bedrijf. De meeste moeten 9 tot 11u daar stil staan. In de bosjes gaan mag niet want da's openbare zedenschennis, op de parking mag ook al niet... Ken jij iemand die 11u niet naar het toilet moet??
Ik heb me laten wijs maken dat iedereen die naar het toilet wil of een glas water wil daar recht op heeft, eender waar en bij wie...
Ik vraag me af of er een wetgeving is die weigeren van sanitair gebruik omschrijft??
wie zegt er dat het gebruik van toilet u wordt ontzegd ? dat maakt u er van.
U bent hier komen vertellen dat u zich sterk wil maken dat UW !!! sanitair verplicht zou zijn.

Dat zijn wel totaal 2 verschillende zaken hoor
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Archief”