Aangifte KI Onroerende goederen beroepsmatig verhuurd

Roland7
Topic Starter

Aangifte KI Onroerende goederen beroepsmatig verhuurd

#1 , 05 sep 2011 16:47

Indien men een beroepsmatig verhuurd onroerend goed heeft dat gedurende 1 maand leeggestaan heeft (en dus geen huur heeft opgebracht) ten gevolge huurderswissel, dient men dan 1 twaalfde van het KI aan te geven in vak 1106 en 11 twaalfden in vak 1109 of is het toegestaan alles aan te geven in vak 1109.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 sep 2011 18:15

Het KI is geldig voor een heel jaar. Het kan enkel geschrapt of verminderd worden door onmogelijkheid van egbruik tgv. vb. een brand. En huurderswissel is onvoldoende reden.
Misschien uw boekhouder eens laten nazien of u niet beter de ontvangen brutohuur aangeeft in code 1110. Dat kan een voordeel opleveren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2011 19:49

En daarbij dacht ik dan nog dat dit maar per trimester kan. (dus voor een periode van 3 maanden leegstand)

Reclame

Roland7
Topic Starter

#4 , 07 sep 2011 13:43

Ik ben pecies onduidelijk geweest.

Ik ben verhuurder
Ik geeft alle ontvangen huur ('bruttohuur') aan tegen vak 1110 (geen alternatief, het is een handelshuur aan een professioneel).
Ik geef ook gewoonlijk het KI aan in van 1109, maar nu is er echter een leegstand geweest van 1 maand, en strikt genomen dient het KI van leegstaande panden (of verhuurd aan particulier) aangegeven te worden in vak 1106.

Fiscaal is het voor mij voordeliger om het volledige KI aan te geven tegen in VAK 1109. Vandaar dat ik mij afvraag of er een wettelijke basis is om het KI niet op te splitsen over deze 2 vakken (11 maand in vak 1109 en 1 maand in vak 1106).

wanton

#5 , 07 sep 2011 15:39

Men zal u niets kunnen verwijten als je alles aangeeft in 1109. Dus doe gewoon verder!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”