De broers van mijn vaders kant zijn begonnen met een ruzie over het geld van de overleden ouders.Mijn grootmoeder is vorige maand overleden,mijn grootvader vorig jaar.
Mijn ouders hadden volmacht om haar rekeningen te beheren,aangezien zij absoluut niet meer uit de voeten kon en enkel vertrouwen had in mijn ouders.
Nu beweert de rest van de familie dat er geld "verdwenen" is.(Zij hebben alle uittreksels van haar bank opgevraagd en beweren dat er 75.000€ is verdwenen op 10 maanden tijd).
Mijn ouders hebben niks genomen,mijn oma heeft van haar rekening haar verblijf in het rusthuis betaald,ziekenhuiskosten etc. en heeft ook grotere bedragen laten afhalen,om aan sommige kleinkinderen te geven,waaronder ikzelf.
Wat mijn vaders' broers nu willen is dat mijn vader zijn deel van de erfenis (die niet geschreven staat in enig testament,omdat er nooit één is gemaakt), te laten vallen om het zogezegde "verdwenen geld" te recupereren.
Wat volgens mij absoluut niet kan,aangezien het geld van mijn grootmoeder was en tenslotte deed zij ermee wat ze wilde, of niet?
Mijn grootouders hadden ook nog een groot aantal coupons vaststaan bij een bank,die vrijkomen in 2013,maar nu de familie eerst alle uittreksels wil uitpluizen om enige "diefstal" vast te stellen, willen zij dit ook blokkeren voor mijn ouders.
Mijn ouders willen een rechtzaak vermijden,daar dreigt de rest van de familie ook mee.Maar ik denk dat geen enkele wettelijke reden hebben om hun gelijk te halen.
Ik vraag u om meer informatie omdat mijn ouders door een heel moeilijke periode gaan,en de rest van de familie hun echt het bloed vanonder de nagels haalt.