Minderjarige dronken gevoerd door café baas

ganapathi tantra

Re: Minderjarige dronken gevoerd door café baas

#16 , 08 sep 2011 19:16

ik denk dat er ook een positieve kant is aan de zaak. Al bij al mag u namelijk zeer tevree zijn dat hij werd opgehaald door een ambulance.
Want als u denkt dat het gewoon maar stomdronken is dan hebt u het toch bij het verkeerde eind.
Bij een toestand van stomdronken kunnen er allerlei zaken gebeuren en als je op zo'n moment bij een medische post bent dan zou je zeer
dankbaar moeten zijn. Het is niet de eerste die door een overmatig alcohol gebruik in coma raakt, hersenbloeding krijgt, spatische toestanden
etc etc etc
Maar dat je niet merkt dat er een sterk goedje in je pint zit .........
Ik merk in uw verhaal op dat het vooral de anderen weer zijn en hoop toch wel dat u de eigen verantwoordelijkheid van uw zoon niet minimaliseert
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mettes
Topic Starter

#17 , 09 sep 2011 00:13

Ik had toch gevraagd geen polemiek te beginnen over de schuld van mijn zoon?

Als u mijn eerste post goed had gelezen, dan zou u weten dat ik niet alleen de schuld bij anderen leg.
Onze zoon is wel degelijk schuldig en heeft één maand huisarrest, één maand geen zakgeld en mag één maand niet meer met zijn brommer rijden, dit in de hoop dat hij zijn lesje heeft geleerd, tevens hebben wij de voorbije dagen meermaals gesprekken gehad om duidelijk te maken waar hij in de fout ging. Maar al bij al hoef ik mij hier niet te verantwoorden over de opvoeding van onze zoon.

Waar u nogal licht over gaat is dat er hier wel degelijke strafbare feiten zijn gebeurd! Welke normale mens van in de veertig haalt het in zijn hoofd om een 17-jarige knaap dronken te voeren? Welke volwassene daagt een snotneus uit om te zien wie de beste drinker is?
En is het zo abnormaal dat ik de kosten van een uit de hand gelopen grap, tracht te verhalen op de grappenmaker zelf?

En als u de post goed had gelezen en u goed had geïnformeerd, dan zou u weten dat 2,19 pro mille niet van die aard is dat men in coma valt. Men is dan goed dronken, comateuze toestanden vallen pas voor bij 4 pro mille en meer.

Er staat ook nergens dat ik niet dankbaar ben voor de hulpdiensten. Mijn zoon heeft zich moeten excuseren bij de spoeddienst voor de overlast (tenslotte dient een spoeddienst om gekwetsten en zieken te verzorgen en niet voor dronkaards) en heeft daar een bloemetje bezorgd. Deze actie maakt ook deel uit van zijn levensles. Bij hem is het geëindigd zonder veel erg, anderen kunnen het misschien niet meer navertellen.

En dan over uw twijfel dat je niet merkt dat er een sterk goedje in je pint zit! Als je wat beschonken bent, dan merk je niet dat er vodka in je bier zit. Maar nogmaals zelfs al merkt hij dat er sterke drank in zijn bier zit, dan nog is het opdienen van sterke dranken aan minderjarigen een strafbaar feit.

Trouwens ik dacht dat dit hier een juridisch forum was, bij jou lijkt het meer op een ethisch, pedagogisch forum waarin jij graag de moraalridder uithangt.

Aan de vorige reacties heb ik iets gehad, waarvoor dank. Was wel degelijk juridisch advies.
Wat mij betreft mag hier een slotje op.

ganapathi tantra

#18 , 09 sep 2011 07:35

in uw eerste post schrijft u nochtans enkele zinnen die er op wijzen dat u niet direct te vree was met de ambulance. U woont maar op één km dan hadden wij dez ekosten niet, hij was MAAR stomdronken etc.
U hebt ook totaal geen bewijs dat de zaakvoerder van het cafe schuldig is.
U hebt alles van horen zeggen dus wat gaat u als bewijs gaan voorleggen aan de rechtbank ?
Ik denk wel dat het aan de rechtbank is uit te maken wat er echt is gebeurd op basis van de elementen die worden aangebracht door alle betrokken partijen dus die van
u en die van de cafebaas.
En spijtig genoeg leef ik wel al 20 jaar samen met iemand in de medische sector die dergelijke toestanden wekelijks meemaakt. Iedereen reageert anders op alcohol
En 2,19 is zeker niet weinig voor een jongen van 17 jaar. U schrijft zelf dat anderen het misschien niet meer kunnen navertellen dus zo miniem was de inname van alcohol niet.

Maar als u uw zoon de les heeft gespelt dan komt u alle eer toe. Ik heb net zoals velen idd het idee dat drinken een nieuw kwaad is bij de jongeren. Uitwassemingen van
dergelijk gedrag zien we opduiken in Nederland, het fameuze comadrinken of erger nog in Engeland waar dronkenschap onder jongeren als stoer wordt beschouwd en men
er tijdens het weekend op uit is zoveel mogelijk alcohol te consumeren

Reclame

Mettes
Topic Starter

#19 , 09 sep 2011 09:53

in uw eerste post schrijft u nochtans enkele zinnen die er op wijzen dat u niet direct te vree was met de ambulance. U woont maar op één km dan hadden wij dez ekosten niet, hij was MAAR stomdronken etc.

De uitbater, waar wij zelf ook klant zijn, had ons toch kunnen opbellen, dat bedoel ik.

U hebt ook totaal geen bewijs dat de zaakvoerder van het cafe schuldig is.
U hebt alles van horen zeggen dus wat gaat u als bewijs gaan voorleggen aan de rechtbank ?
Ik denk wel dat het aan de rechtbank is uit te maken wat er echt is gebeurd op basis van de elementen die worden aangebracht door alle betrokken partijen dus die van
u en die van de cafebaas.
En spijtig genoeg leef ik wel al 20 jaar samen met iemand in de medische sector die dergelijke toestanden wekelijks meemaakt. Iedereen reageert anders op alcohol
En 2,19 is zeker niet weinig voor een jongen van 17 jaar. U schrijft zelf dat anderen het misschien niet meer kunnen navertellen dus zo miniem was de inname van alcohol niet.

Maar als u uw zoon de les heeft gespelt dan komt u alle eer toe. Ik heb net zoals velen idd het idee dat drinken een nieuw kwaad is bij de jongeren. Uitwassemingen van
dergelijk gedrag zien we opduiken in Nederland, het fameuze comadrinken of erger nog in Engeland waar dronkenschap onder jongeren als stoer wordt beschouwd en men
er tijdens het weekend op uit is zoveel mogelijk alcohol te consumeren
Ontevreden over de ambulance?
De uitbater, waar wij zelf ook klant zijn (wij gaan daar minstens één maal per maand met het ganse gezin eten), had ons toch kunnen opbellen, dat bedoel ik.

Ik ben niet van plan naar de rechtbank te gaan maar klacht neer te leggen bij de politie tegen onbekenden. Die zal dan wel een onderzoek voeren naar de feiten waarin de smsjes die mijn zoon heeft van de serveersters wel een hulpmiddel kunnen zijn.
Die smsjes zijn het relaas van drie getuigen, toch niet onbelangrijk in een onderzoek dacht ik?
Drie jongeren van 16 en ééntje van 21 zullen al vlug kraken bij een verhoor denk ik, temeer daar de uitbater alle verantwoordelijkheid tracht af te schuiven op de 21 jarige serveerster. Ik ben benieuwd hoe loyaal die zal zijn als zij van de politie verneemt dat de uitbater verklaart dat zij die drank heeft geschonken?

De overweging om naar de rechtbank te stappen doe ik enkel op basis van een neutraal politieonderzoek waarin ik me eventueel burgerlijke partij zou kunnen stellen.

Tot slot, de uitbater was zeer vlug bereid om de onkosten te vergoeden? De factuur van de ambulance heeft hij reeds betaald.
Teken voor mij dat hij boter heeft op zijn hoofd, los van het feit dat hij of iemand anders van zijn personeel die grap heeft uitgehaald.
Als zaakvoerder is hij op zijn minst burgerlijk aansprakelijk wat er binnen zijn zaak gebeurd, dacht ik?

Met anderen die het misschien niet meer kunnen navertellen, bedoel ik anderen die meer pro mille in hun bloed hadden.

jojan

#20 , 09 sep 2011 11:53

zie ook de veroordeling vorig jaar van een voormalige cafebaas in Nazareth die een dronken klant alcohol bleef uitschenken. De klant overleefde het niet.

westhoek

#21 , 09 sep 2011 14:57

Tot slot, de uitbater was zeer vlug bereid om de onkosten te vergoeden? De factuur van de ambulance heeft hij reeds betaald.
Teken voor mij dat hij boter heeft op zijn hoofd, los van het feit dat hij of iemand anders van zijn personeel die grap heeft uitgehaald.
Als zaakvoerder is hij op zijn minst burgerlijk aansprakelijk wat er binnen zijn zaak gebeurd, dacht ik?

Met anderen die het misschien niet meer kunnen navertellen, bedoel ik anderen die meer pro mille in hun bloed hadden.
Absoluut ja. Hij heeft wat te verbergen, iemand die zo vlug betaald.... :twisted:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 09 sep 2011 19:07

2,19 is bijna driemaal de toegelaten hoeveelheid om te mogen rijden.
Ongeveer drie pinten zijn voldoende om u in de gevaarzone te brengen.
Dat wil zeggen dat op het ogenblik van de meting uw zoon een equivalent van 9 pinten bier in zijn bloed had.
Gelet op leeftijd en gewicht meer dan redelijk en zeker iets om ongerust te zijn.
De hoeveelheid alcohol in zijn lichaam zal dus nog groter geweest zijn gezien nog niet alles in zijn bloed is geraakt.
Laat staan is afgebroken.

Mijn persoonlijke mening .... aangifte doen bij de politie met alle gegevens.
Laat die 'cafévrienden' en de cafébaas maar eens hun uitleg doen.
Ga eerst een praten met de wijkteammanager ( commissaris) zodat efficiënt kan opgetreden worden.

ganapathi tantra

#23 , 09 sep 2011 19:47

maar een mening hebben kan soms gevaarlijker zijn dan het drinken van alcohol :mrgreen: :mrgreen:

Mettes
Topic Starter

#24 , 11 sep 2011 12:03

2,19 is bijna driemaal de toegelaten hoeveelheid om te mogen rijden.
Ongeveer drie pinten zijn voldoende om u in de gevaarzone te brengen.
Dat wil zeggen dat op het ogenblik van de meting uw zoon een equivalent van 9 pinten bier in zijn bloed had.
Gelet op leeftijd en gewicht meer dan redelijk en zeker iets om ongerust te zijn.
De hoeveelheid alcohol in zijn lichaam zal dus nog groter geweest zijn gezien nog niet alles in zijn bloed is geraakt.
Laat staan is afgebroken.

Mijn persoonlijke mening .... aangifte doen bij de politie met alle gegevens.
Laat die 'cafévrienden' en de cafébaas maar eens hun uitleg doen.
Ga eerst een praten met de wijkteammanager ( commissaris) zodat efficiënt kan opgetreden worden.
Blijkbaar is er toch politie bijgekomen.
Morgenavond kan ik de officier van die interventie contacteren.
Desnoods moet ik een brief sturen naar de 100 alarmcentrale in Antwerpen om meer info te bekomen.
Ik zou op zijn minst willen weten wie de ambulance opgebeld heeft, enrzijds omdat die een belangrijke getuige kan zijn, anderzijds om deze persoon te bedanken voor zijn hulp.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 11 sep 2011 12:12

Gaan ze niet aan u vertellen. Dat zal enkel gaan met een bevelschrift van een onderzoeksrechter ....dus nog een reden om het via politie/parket te regelen.

Door wie zijn jullie in kennis gesteld als de politie ter plaatse was ???
Minderjarige in die toestand???
Laatst gewijzigd door Franciscus op 11 sep 2011 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mettes
Topic Starter

#26 , 11 sep 2011 12:24

Gaan ze niet aan u vertellen. Dat zal enkel gan met een bevelschrift van een onderzoeksrechter ....dus nog een reden om het via politie/parket te regelen.

Door wie zijn jullie in kennis gesteld als de politie ter plaatse was ???
Minderjarige in die toestand???
Door de spoedgevallendienst van het ziekenhuis, minstens anderhal uur na het vervoer, om hem naar huis te brengen.
Ik vind het ook eigenaardig dat de ouders van een miderjarige nog niet gecontacteerd zijn door de politie?
Ben die interventie maar te weten gekomen van het keukenhulpje.
Heb dan contact opgenomen met de politie en die verwezen me door naar de officier, die ik morgenavond pas kan contacteren.

westhoek

#27 , 11 sep 2011 13:57

Wat ben je eigenlijk van plan om te doen ? Ik heb zo het gevoel dat je hoedanook wil bewijzen dat jij en je zoon in geen geval aansprakelijk zijn,...
Laat dat nu eens rusten, je hebt je onkosten betaald en stop er nu maar mee.

En wat ik er nog wil aan toevoegen : 'plots' kan je niet dronken worden hoor. Best mogelijk dat er vodka in het bier is gedaan, maar je zoon heeft nog altijd het glas (of eerder glazen) uitgedronken. Kent hij geen grens ?

Mettes
Topic Starter

#28 , 11 sep 2011 20:01

Wat ben je eigenlijk van plan om te doen ? Ik heb zo het gevoel dat je hoedanook wil bewijzen dat jij en je zoon in geen geval aansprakelijk zijn,...

En wat ik er nog wil aan toevoegen : 'plots' kan je niet dronken worden hoor. Best mogelijk dat er vodka in het bier is gedaan, maar je zoon heeft nog altijd het glas (of eerder glazen) uitgedronken. Kent hij geen grens ?
How, rustig jong!
Ik antwoordde gewoon op de vraag van Franciscus.

westhoek

#29 , 11 sep 2011 20:32

How, rustig jong!
Wel, laat die zaak maar rusten. Aanvankelijk was het de café-baas die je beschuldigde, wat ik al raar vond dat een zelfstandige met dat soort zaken zich bezig houdt, ma kom, 't zou kunnen. Achteraf waren het zijn vrienden, en dat is al meer plausibel.
De café-baas heeft boter op zijn hoofd, dat is zeker. Je hebt nu je centen terug, en laat de zaak maar voor wat ze is want ze zou nog helemaal verkeerd kunnen uitdraaien hoor.
Als de politie nu een verticaal klassement doet, is alles in orde. Van die laatste weet je maar nooit natuurlijk, maar zulke spelletjes van elkaar dronken te voeren gebeurt wel meer. We zijn allemaal jong geweest, niet ?

Mettes
Topic Starter

#30 , 12 sep 2011 01:13

How, rustig jong!
Wel, laat die zaak maar rusten. Aanvankelijk was het de café-baas die je beschuldigde, wat ik al raar vond dat een zelfstandige met dat soort zaken zich bezig houdt, ma kom, 't zou kunnen. Achteraf waren het zijn vrienden, en dat is al meer plausibel.
De café-baas heeft boter op zijn hoofd, dat is zeker. Je hebt nu je centen terug, en laat de zaak maar voor wat ze is want ze zou nog helemaal verkeerd kunnen uitdraaien hoor.
Als de politie nu een verticaal klassement doet, is alles in orde. Van die laatste weet je maar nooit natuurlijk, maar zulke spelletjes van elkaar dronken te voeren gebeurt wel meer. We zijn allemaal jong geweest, niet ?
Beste,

Blijkbaar heb je de essentie van de zaak nog altijd niet begrepen.
Ik denk dat je de posts eens beter moet lezen!

Nergens heb ik "achteraf zijn vrienden beschuldigd"????

Nergens heb ik vermeld dat ik onze verantwoordelijkheid ontken???

Wat je raad betreft, wel die zal ik opvolgen.

Terug naar “Archief”