Onlangs hebben wij onze voortuin/oprit laten aanleggen.
De offerte bevatte :
- storten ve laag gebroken beton ter ondersteuning van het terras
- plaatsen van geotextiel
- storten, uitspreiden, nivelleren van dolomiet 0/5 met ingemengd cement vr stevigheid
We hebben duidelijk gemaakt dat we dolomiet willen, maar met de zekerheid dat het vast ligt en niet inzakt. Duidelijk zou ik zeggen.
Na de werken constateerden wij dat na het oprijden met de wagen van het desbetreffende opervlakte de dolomiet inzakte. Tevens zien we sporen etc ect... We zijn allesbehalve tevreden.
Na overleg met de hoofdaaannemer blijkt zijn onderaannemer beslist te hebben om gemengd dolomiet zijnde 0/5 met 0/15 te gebruiken met beperkt of geen cement.
Nu, dit is niet wat we gevraagd hebben en ik denk dat de offerte duidelijk is en dat er weinig ruimte is voor interpretatie. Ik vermoed dat er een fout gemaakt werd in de offerte qua prijs en dat met een oplossing gezocht heeft cf de opgegeven prijs.
De hoofdaannemer heeft zijn raadsman geraadpleegd en deze melde dat hij/wij er weinig aan kunnen doen. Tenzij bij te betalen indien we 0/5 willen met cement.
Kunnen wij eisen dat de hoofdaannemer effectief zijn verplichtingen nakomt of kunnen wij een expert inschakelen deze effectief een onafhankelijk dvies levert?
Alvast bedankt voor uw advies.
Mvrgr,
RM