Facebook gehackt door echtgenote

Goody1
Topic Starter

Facebook gehackt door echtgenote

#1 , 20 sep 2011 09:51

Hallo,
gisteren heeft mijn vrouw mijn Facebook geopend zonder dit te vragen, zonder dat ik haar mijn password gegeven had.

Daar heeft ze geneusd tussen de e-mails en ze heeft 3 emails doorgestuurd naar haar Facebook account. Ze is vergeten die forward te deleten, dus het is duidelijk te checken. Ze geeft dat ook grif toe dat ze dat gedaan heeft. Haar reden was om controle op mij te houden (waar geen aanleiding toe is). De betrokken e-mails heeft ze ook geforward vanuit haar facebook account naar enkele van haar vrienden.

Voor zover ik gelezen heb, is dit geen schending van de privacy t.a.v. mij omdat dat tussen echtgenoten niet bestaat, maar toch is hier, naar mijn gevoel, iets niet in de haak. Kan iemand mij adviseren of hier strafrechtelijke feiten gepleegd zijn?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 20 sep 2011 10:26

Ik zou de scheiding aanvragen. Vrouwen die in ons priveleven snuffelen dat is ontoelaatbaar. Waar gaat het naartoe met deze maatschappij ? :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2011 10:29

Ik zou de scheiding aanvragen.
Gezien Uw vrouw in staat is om Uw account te hacken zonder Uw paswoord, zal ze toch wel een vetbetaalde IT-job hebben zeker? Oppassen voor U de kip met de gouden eieren gaat slachten.

Reclame

JohnD

#4 , 20 sep 2011 11:07

Zijn account stond misschien nog open.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2011 11:48

Bij veel internet gebruikers kan je hun paswoorden zomaar lezen, als je naar extra gaat en dan naar opties dan naar beveiliging en de wachtwoorden zijn zo voor het rapen !!

Dit heeft niets met een IT opleiding te maken enkel snugger zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Goody1
Topic Starter

#6 , 20 sep 2011 11:53

Da's allemaal leuk en nee mijn account stond niet open en idd je moet er geen vet betaalde IT job op nahouden om paswoorden te pakken te komen. Bon, nu dat we dat weten, iemand die een degelijk juridisch antwoord kan verzinnen op mijn vraag?
Dank.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 20 sep 2011 12:19

Aangezien zweepslagen en steniging niet toegelaten zijn in België kan u enkel overwegen een echtscheiding aan te vragen op grond van zware fout (bv. stalking of geestelijke kwelling).
Tenzij u gehuwd bent met scheiding van goederen heeft het geen zin om strafrechterlijke stappen te ondernemen. Ingeval van veroordeling zou u mee de boete (als die al zou worden uitgesproken) betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#8 , 20 sep 2011 12:26

Een stalen ring in de muur van de keuken met een zware ketting en een stalen halsband is niet meteen juridisch, maar is ook een mogelijkheid. Voor de vakanties kan een gietijzeren bol aan de enkel volstaan. Waarschijnlijk is dat juridisch OK, want de Daltons droegen die zelfs in de gevangenis (volgens de strips toch).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

itsme

#9 , 20 sep 2011 12:30

opnieuw met een griffel op een lei schrijven en daarna sofort wegvegen met een natte spons.
en als je het wil versturen: kartonnen leien (nou ja) gebruiken, weegt minder dan een echte lei.
iedereen content ;-)

Oude Belg

#10 , 20 sep 2011 12:35

@ itsme : Postduiven kunnen ook niet gehackt worden, denk ik dat is dus ook een mogelijkheid. Alhoewel, duivengehakt.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jojan

#11 , 20 sep 2011 13:37

En hoe weet u dat zij uw e-mails (e-mails bestaan overigens niet een facebook - u bedoelt wellicht messages / berichten) naar andere mensen heeft doorgestuurd? Hebt u haar account ook gehackt? Verder hebt u het antwoord op uw vraag al zelf gegeven. Er is geen schending van uw privacy gebeurd.

JohnD

#12 , 20 sep 2011 17:03

@Goody1: Ik denk niet dat u iets kan doen, trouwens (en dit is pure macho-talk) voor hen die de eerste (IMHO al niet zo snuggere stap gedaan hebben :mrgreen: - maar dat is een persoonlijke mening) moeten mannen vanaf het begin (dus zelfs vooraleer getrouwd te zijn), de touwtjes strak in handen nemen (=opvoeding heet dat) :mrgreen: .

Trouwens hier is een leidraad om een en ander te begrijpen:

1. Ja = Neen
2. Neen = Ja
3. Misschien = Neen
4. Misschien nodig = Ik wil
5. Sorry = Dat zal je berouwen.
6. Dat moeten we even bespreken = Je zit dik in de problemen.
7. Natuurlijk, doe maar = Ik raad het je ten stelligste af, waag het niet...
8. Doe wat je wil = Daar zal je later voor boeten.
9. Dat stoort me niet = Natuurlijk stoort me dat idioot
10. Je bent wel heel attentvol vanavond = Is seks het enige waar jij ooit aan denkt ?

Turaki

#13 , 21 sep 2011 15:54

@Goody1: Ik denk niet dat u iets kan doen, trouwens (en dit is pure macho-talk) voor hen die de eerste (IMHO al niet zo snuggere stap gedaan hebben :mrgreen: - maar dat is een persoonlijke mening) moeten mannen vanaf het begin (dus zelfs vooraleer getrouwd te zijn), de touwtjes strak in handen nemen (=opvoeding heet dat) :mrgreen: .

Trouwens hier is een leidraad om een en ander te begrijpen:

1. Ja = Neen
2. Neen = Ja
3. Misschien = Neen
4. Misschien nodig = Ik wil
5. Sorry = Dat zal je berouwen.
6. Dat moeten we even bespreken = Je zit dik in de problemen.
7. Natuurlijk, doe maar = Ik raad het je ten stelligste af, waag het niet...
8. Doe wat je wil = Daar zal je later voor boeten.
9. Dat stoort me niet = Natuurlijk stoort me dat idioot
10. Je bent wel heel attentvol vanavond = Is seks het enige waar jij ooit aan denkt ?
11. Laat maar = Doe het meteen, en je gaat er ook voor boeten
12. Ik moet iets vertellen = Ik heb iets verkeerd gedaan, maar wordt niet boos, anders is het jouw schuld

JohnD

#14 , 21 sep 2011 18:44

OK, en om de kerk in het midden te houden is hier de handleiding voor de vrouwen

1. Ik heb honger = Ik heb honger
2. Ik ben slaperig = Ik ben slaperig
3. Ik ben moe = Ik ben moe
4. Mooi kleed = Mooie voorgevel
5. Ik hou van je = Zullen we dan maar ?
6. Ik verveel me = Wil je het nu hebben ?
7. Mag ik deze dans van u ? = Ik wil het nu met u
8. Mag ik u opbellen ? = Ik wil het nu met u
9. Wil je met mij naar de kino ? = Ik wil het nu met u
10. Mag ik je vragen voor een etentje ? = Ik wil het nu met u
11. Die schoenen passen niet bij het geheel = Ik ben homo

eylis

#15 , 22 sep 2011 09:33

tussen haakjes: wel heel eerlijk dat je vrouw gewoon beaamt dat ze in je facebook gebladerd heeft en dingen (die ze blijkbaar interessant vond) geforward heeft naar zichzelf . Als je persoonlijke "delicate" communicatie wil voeren met derden (met de juridische bescherming van het briefgeheim om misbruik te voorkomen), Gebruik dan de post of je persoonlijke mailaccount. Facebook is een OPEN Amerilaans mediaplatform dat niet eens de europese wetgeving volgt.
dus neen je vrouw heeft strafrechtelijk niets fout gedaan.

Je facebookpagina voor vrienden en kenissen, zou strikt genomen ook leesbaar voor je vrouw moeten kunnen zijn: het is een foto-album, babbel/roddelcafé... als je met iemand zéér persoonlijke informatie wil uitwisselen: doe dat in hemelsnaam via je mailaccount of een brief: daar dient dat ook voor.
Facebook leest ook mee...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”