vennootschap en echtscheiding

aliasmoppie
Topic Starter

vennootschap en echtscheiding

#1 , 21 sep 2011 14:59

sinds 1,5 jaar ben ik feitelijk gescheiden. mijn echtgenote heeft 10% aandelen in de bvba. Ik 90%. Wij zijn gehuwd met scheiding van goederen. De zaak werd tijdens het huwelijk opgericht. De zaak liep slecht. We hebben allebei privé geld in de zaak gestoken om de zaak erboven op te helpen. We maken opnieuw een beetje winst maar er zijn nog steeds vele oude schulden te vereffenen. We willen nu allebei definitief scheiden. Zij werkt ook al een tijd niet meer mee in de zaak en dus vind ik het mijn verdienste indien de zaak terug gaat opbrengen.
de vraag is :
1) kan zij het geld dat ze in de zaak heeft gestoken (onmiddelijk) terugeisen
2) wanneer is de beste moment om de scheiding in gang te zetten
3) kan zij mij failliet laten verklaren omwille van mijn negatief eigen vermogen

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2011 18:43

1) hangt af van de contractuele overeenkomsten of akten
2) dat is iets wat u moet weten ...al eens met een bemiddelaar gesproken dan kan het mogelijk zonder te vechten.
3) uw persoonlijk negatief vermogen of de firma haar negatief vermogen??? dat is een groot verschil hoor. op het eerste neen op het tweede ja dat kan maar dat kan ook van ambtswege.

Reclame

Terug naar “Archief”