#1 , 25 sep 2011 12:25
- wij zijn thuis met 4 kinderen:
1 komt nooit bij mijn vader
2 komen maandelijks (of minder) bij mijn vader
ik kom dagelijks bij mijn vader en doe alles voor hem (winkelen, dokter, ..)
- familiale problemen zijn begonnen nadat mijn vader mij een volmacht gaf op 1
spaarrekening (ongeveer 3000 euro), dit ingeval hij iets nodig zou hebben en zelf
niet meer naar de bank kan. Op de overige spaarrekeningen (hogere bedragen) heeft
er niemand een volmacht. Tot op heden heb ik hier nog nooit gebruik van hoeven maken,
en ik hoop ook dat dat nooit moet.
- Momenteel heb ik geen contact meer met mijn broers en zusters, en ik wil dat ook zo houden.
Ik heb van alle verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen, dat ik onze pa besteel enz, maar
dat is helemaal zo niet. Ik wil niks van onze pa, maar wil wel alles voor hem doen. Hij heeft heel
veel verdriet na het overlijden van mijn moeder. Vooral in de winter heeft hij het moeilijk, en dan komt
hij 's avonds naar mij, kijkt samen met ons naar tv, gaat slapen, en 's morgens gaat hij dan terug naar
huis. Ik weet niet hoe ze eraan komen, maar zij denken dat onze pa mij hiervoor 600 euro per maand
moet betalen, maar dat is niet waar. Ik vraag hiervoor niks, en krijg hiervoor niks.
Als wij nu bv 's avonds nog een frietje gaan halen of zo, en onze pa wil dat ook, dan betaald hij zijn
frietje wel zelf. Toch normaal? Dat heeft mij allemaal veel pijn gedaan en ik wil dat niet nog eens
doorgaan, dus wil ik geen contact meer met hun.
- Ik weet nu al dat er na het overlijden van mijn vader er veel problemen zullen komen.
Wat kan ik doen om mij daartegen te beveiligen?
Het liefst wil ik geen contact meer met mijn broers en zusters.
Wat indien hij komt te sterven? Moet ik hun verwittigen? Is een brief voldoende?
Financieel? Moet ik bewijzen dat ik niks kreeg van onze pa? Hoe moet ik dit bewijzen?
Eigendom? Ben ik verplicht om mijn vader zijn huis leeg te maken en te verkopen? Het liefst kom ik
daar dan niet meer. Dat zij dan maar voor alles zorgen, vanaf dan draait het om geld en dat is hun
grootste interesse.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?