bieding op internet

koen999
Topic Starter

bieding op internet

#1 , 29 sep 2011 20:26

hallo

ik voerde onlangs de gegevens in voor de verkoop van mijn wagen op Website X.
je krijgt er volgens de site vrijblijvend een offerte voor de verkoop van je wagen
ik werd vervolgens opgebeld tot 2 keer toe door de beheerder van de site en we kwamen min of meer een prijs overeen.

afspraak was dat de wagen vooraf zou betaald worden en de wagen zou opgehaald worden door een Nederlands garagebedrijf

nu lees ik in hun algemene voorwaarden dat ik de wagen dien te leveren (in Nederland dus)
daar heb ik helemaal geen zin in.

nu krijg ik een mail dat ik akkoord gegaan ben voor die prijs

kan ik hier nog onderuit? heb ik geen bedenktijd ofzo ik had die algemene voorwaarden van de site helemaal niet gelezen, ik heb de indruk dat ze vooral op schadevergoedingen uit zijn

[Geen namen, lees regels forum: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 29 sep 2011 20:42

"ik werd vervolgens opgebeld tot 2 keer toe door de beheerder van de site en we kwamen min of meer een prijs overeen"
Uw uitleg is veel te vaag om een oordeel uit te spreken.
Zolang er geen verkoopovereenkomst werd afgesloten (dus dat u geen akkoord hebt gegeven mbt tot elementen zoals de PRIJS), bent u niet gebonden. In het omgekeerde geval bent u wel gebonden.
Wees dus specifieker met uw omschrijving: waarover en hoe u akkoord (of niet akkoord) bent gegaan met het bod.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

koen999
Topic Starter

#3 , 29 sep 2011 20:58

ik ben akkoord gegaan met de prijs ja op voorwaarde van voorafbetaling en dat de wagen zou opgehaald worden

Reclame

roharro

#4 , 29 sep 2011 21:06

Wat is er schriftelijk overeengekomen?

koen999
Topic Starter

#5 , 29 sep 2011 21:10

niks staat op papier de site vermeldt alleen 'de wagen wordt geleverd tenzij anders overeengekomen'
ik heb de garage die het bod deed een mail gestuurd dat ik het bod aanvaard mits voorafbetaling en dat de wagen door hem hier wordt opgehaald

roharro

#6 , 29 sep 2011 21:38

In dat geval moet hij de wagen bij u komen ophalen.
In hun reglement staat immers:
"9. Aflevering vindt, tenzij anders wordt afgesproken, plaats door het bezorgen van de Auto door de Verkoper bij de Koper. Indien afhaling nadrukkelijk is overeengekomen, dan dient de afhaling plaats te vinden op het door de Verkoper aangegeven adres. De aflevering moet plaats vinden binnen 21 dagen na het sluiten van een overeenkomst.

U hebt afgesproken dat de wagen moet worden opgehaald. Dan is bovenvermeld artikel van toepassing.

koen999
Topic Starter

#7 , 29 sep 2011 21:42

ok hopelijk komt het in orde ik post hier het vervolg
een mens moet toch opletten met het klikken op ' ja gelezen algemene voorwaarden'

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 sep 2011 22:47

En met verkopen van een wagen in het buitenland. Hoe gaan ze betalen? met een Eurocheque of zo?? Die na 14 dagen blijkt niet gedekt te zijn....en terug van uw rekening gehaald wordt.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 okt 2011 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

koen999
Topic Starter

#9 , 01 okt 2011 19:00

heb ondertussen hun site eens gegoogled
had ik dat maar eerder gedaan
paginas vol gedupeerden
altijd dezelfde site en dezelfde opkopers

koen999
Topic Starter

#10 , 01 okt 2011 21:01

heb eens advies ingewonnen en hun schadevergoeding van 15% zou als onredelijk worden kunnen beschouwd.

feit is dat de dealer voor elke gerealiseerde aankoop 95 euro excl btw betaalt aan de website

het geleden verlies bij annulatie kan bijgevolg niet groter zijn dan die 95 euro plus btw

het lijkt mij in alle geval wel te kunnen kloppen

met die 15% hebben ze meer baat bij niet verkoop dan bij wel verkoop.
geen gezonde situatie lijkt me

Justiceseeker

#11 , 01 okt 2011 21:48

heb eens advies ingewonnen en hun schadevergoeding van 15% zou als onredelijk worden kunnen beschouwd.

feit is dat de dealer voor elke gerealiseerde aankoop 95 euro excl btw betaalt aan de website

het geleden verlies bij annulatie kan bijgevolg niet groter zijn dan die 95 euro plus btw

het lijkt mij in alle geval wel te kunnen kloppen

met die 15% hebben ze meer baat bij niet verkoop dan bij wel verkoop.
geen gezonde situatie lijkt me
Betaal niets. Als U een officieel adres heeft, stuur een AS waarin U uitleg verschaft zoals de feiten zich hebben voorgedaan en stuur aan op een ontbinding van het akkoord omdat ze de zaken verdraaien. In het slechste geval zou U 95€ dienen te betalen. Ik zien ze nog niet direct een "zaak" beginnen want het is hun woord tegen het uwe. In het beste geval zien zij gewoon van de zaak af.

Voor grensoverschrijdende juridische problemen kan U hier eens kijken:

http://www.eccbelgie.be/initiatieven-eu-s11591.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

We hebben géén gegevens over deze autosite maar misschien is de site zelfs niet eens wettig opgesteld zodat de koop onrechtmatig is?

Justiceseeker

Boregard

#12 , 02 okt 2011 10:37

Koen999.
Ik dacht ook mijn wagen te verkopen langs deze site (=NL)
Gelukkig las ik, dank zij jouw posting, eerst de voorwaarden. Bah
Infeite heb je geen poot om op te staan. Je moet de wagen leveren (in holland) en er zijn altijd commentaren over de staat want bv je hebt niet gemeld dat er een krabbetje was onder de bumper, enz...
Hoe weet ik niet meer, maar ik kwam op een andere site waar veel klachten waren over "je ?" site.
Bedankt om te verwittigen.

Alles bijeen beschouwd ben je nog beter af je wagen te verkopen aan een van die manen waarvan je tegenwoordig overal kaartjes vind op de parkings van de warenhuizen. Het eindresultaat is hetzelfde maar je hebt geen miserie.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Franciscus

#13 , 04 okt 2011 18:48

Die zijn ook niet 'koosjer" en die weten u wonen gezien inschrijvingsboekje.

Gebruiker21

#14 , 05 okt 2011 09:33

Kopen die mannen met de kaartjes echt uw wagen op? Ik dacht dat die kaartjes als excuus gebruikt werden om op parkings aan wagens te gaan voelen welke portieren niet op slot waren. Ik heb hier op het forum gelezen dat security mensen (in dit geval was het de security van een grote "ik ben toch niet gek" media keten met hoofzakelijk rood als kleur in hun logo) het niet apprecieren als er van die kaartjesstekers op hun parking rondlopen: dus zeker melden aan de security als je ze opmerkt!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#15 , 05 okt 2011 21:02

zeker melden niet alleen die keten maar ook enkele andere kunnen er niet mee lachen.
In feite gaan ze een commerciële activiteit uitoefenen of de grond van een firma die hiervoor geen toestemming heeft gegeven.
Daarbij worden de kaartjes op de grond gegooid en moet de firma dit laten opkuisen.
Een van die 'andere' firma's stuurt een 'factuur' wegens gemaakte kosten bij niet betalen ... advocaat.

Terug naar “Archief”